Thursday, July 28, 2011

Minggu 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011

MINGGU 30 (25 July 2011 – 29 July 2011)

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K7

Masa

(8.15-9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topik

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

6RS

Masa

9.45-10.20

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Penyelesaian Masalah

Sub tajuk

Ujian Topikal 1

Objektif

Menguji tahap pemahaman pelajar.

Aktiviti

Menjawab Ujian Topikal 1

BBM

Soalan Ujian Topikal 1

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Prose P&P berjalan dengan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K4

Masa

(10.55-12.05)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Tajuk

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4S1

Masa

12.05 – 12.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topik

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

26 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

4K4

Masa

(8.15 – 9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topic

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dalam ceramah Pengajian Am

Tarikh

26 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

6RS

Masa

(9.45-10.55)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Penyelesaian Masalah –Ujian Topikal 1

Objektif

Perbincangan jawapan Ujian Topikal 1

Aktiviti

Penerangan

Soal Jawab

BBM

Soalan Ujian Topikal 1

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar.

Tarikh

27 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4K7

Masa

(7.05-8.15)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub topik

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

27 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4S5

Masa

11.30-12.40

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Topik

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P& P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

28 July 2011

Hari

Khamis

 

TIADA PROSES P & P –GURU TERLIBAT DENGAN KURSUS KOPERASI DI HOTEL RIVERSIDE MAJESTIC,KUCHING DARI JAM 7.00 PAGI – 1.00 PETANG

Tarikh

29 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

4K7

Masa

9.40-10.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Bab 5 : Nilai Berkaitan Hak Asasi Manusia

Sub Topik

Unit 25: Menghormati Hak Wanita

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Hak wanita yang diperuntukkan dalam undang-undang

-Tujuan penggubalan Dasar Wanita Negara.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

-Menerima dasar wanita negara.


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya Dasar Wanita Negara kepada kaum wanita.


 

Tingkah laku

-Mengamalkan nilai hormat kepada hak-hak wanita dan menyokong usaha pihak kerajaan dalam mengangkat martabat wanita.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

29 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

6RS

Masa

(10.40-11.40)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Bahagian D : Graf Garis Komponen

Objektif

Memberi penerangan tentang bagaimana menyediakan graf garis komponen.

Aktiviti

Penerangan

Soal Jawab

BBM

Kertas soalan latihan

Nilai

Kerjasama dan menghormati

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar .

Friday, July 22, 2011

Minggu 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011

MINGGU 29 (18 July 2011 – 22 July 2011)

Tarikh

18 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K7

Masa

(8.15-9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Unit 23 : Keranamu Malaysia

Sub topik

Nilai 23 :
Sanggup Berkorban untuk Negara

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kepentingan berkorban demi Negara

- Kesanggupan rakyat berkorban untuk berbakti kepada negara dari segi :

- Nyawa

- Harta benda

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Mengenalpasti bentuk pengorbanan rakyat terhadap negara .


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya pengorbanan untuk negara.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

18 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

6RS

Masa

9.45-10.20

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Penyelesaian Masalah

Sub tajuk

Penyelesaian Masalah Secara Kuantitatif

Objektif

Mendedahkan kaedah menjawab soalan kuantitatif

Aktiviti

Soal jawab

Latihan penyelesaian masalah

BBM

Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Prose P&P berjalan dengan lancar.

Tarikh

18 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K4

Masa

(10.55-12.05)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Tajuk

Unit 8 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Politik

- Sosial

- Ekonomi

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.

- Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan.


 

Kemahiran Sivik

- Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Nilai Sivik

-Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

18 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4S1

Masa

12.05 – 12.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Unit 23 : Keranamu Malaysia

Sub topik

Nilai 23 :
Sanggup Berkorban untuk Negara

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kepentingan berkorban demi Negara

- Kesanggupan rakyat berkorban untuk berbakti kepada negara dari segi :

- Nyawa

- Harta benda

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Mengenalpasti bentuk pengorbanan rakyat terhadap negara .


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya pengorbanan untuk negara.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

19 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

4K4

Masa

(8.15 – 9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Unit 23 : Keranamu Malaysia

Sub topic

Nilai 23 :
Sanggup Berkorban untuk Negara

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kepentingan berkorban demi Negara

- Kesanggupan rakyat berkorban untuk berbakti kepada negara dari segi :

- Nyawa

- Harta benda

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Mengenalpasti bentuk pengorbanan rakyat terhadap negara .


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya pengorbanan untuk negara.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dalam ceramah Pengajian Am

Tarikh

19 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

6RS

Masa

(9.45-10.55)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Bahagian D : Graf Bar Komponen

Objektif

Mendedahkan tentang graf bar kompone

Aktiviti

Penerangan

Soal Jawab

BBM

Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar

Soalan latihan carta pai mudah.

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dalam ceramah Pengajian Am

Tarikh

20 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4K7

Masa

(7.05-8.15)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub topik

Unit 8 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Politik

- Sosial

- Ekonomi

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.

- Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan.


 

Kemahiran Sivik

- Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Nilai Sivik

-Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

20 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4S5

Masa

11.30-12.40

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Topik

Unit 8 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P& P

Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Politik

- Sosial

- Ekonomi

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.

- Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan.


 

Kemahiran Sivik

- Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Nilai Sivik

-Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

21 July 2011

Hari

Khamis

Kelas

4K4

Masa

7.05-8.15

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Unit 23 : Keranamu Malaysia

Sub Tajuk

Nilai 23 :
Sanggup Berkorban untuk Negara

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kepentingan berkorban demi Negara

- Kesanggupan rakyat berkorban untuk berbakti kepada negara dari segi :

- Nyawa

- Harta benda

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Mengenalpasti bentuk pengorbanan rakyat terhadap negara .


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya pengorbanan untuk negara.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

21 July 2011

Hari

Khamis

Kelas

4S1

Masa

9.45-10.55

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Bab 5 : Nilai Berkaitan Hak Asasi Manusia

Sub Topik

Unit 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

- Menyedari bahawa kanak-kanak ialah anugerah berharga

-Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak-kanak

-Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh melindungi kanak-kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

-Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan.


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak-kanak.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

21 July 2011

Hari

Khamis

Kelas

4S3

Masa

10.55-12.05

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

SubTopik

Unit 8 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P & P

Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Politik

- Sosial

- Ekonomi

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.

- Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan.


 

Kemahiran Sivik

- Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Nilai Sivik

-Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

22 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

4K7

Masa

9.40-10.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Bab 5 : Nilai Berkaitan Hak Asasi Manusia

Sub Topik

Unit 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

- Menyedari bahawa kanak-kanak ialah anugerah berharga

-Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak-kanak

-Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh melindungi kanak-kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

-Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan.


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak-kanak.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

22 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

6RS

Masa

(10.40-11.40)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Bahagian C : Kefahaman Teks Laras Sastera

Objektif

Memberi penerangan tentang penjerebu

Mendedahkan punca penyakit jerebu dan cara mengatasinya.

Aktiviti

Penerangan

Tayangan video berkaitan dengan jerebu.

BBM

Slide power point

LCD

Nilai

Kerjasama dan menghormati

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar .