Friday, April 27, 2012

MINGGU 17

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012

MINGGU 17 (23 April 2012 – 27 April 2012)

TARIKH

23 APRIL 2012

HARI

ISNIN

KELAS

4K10

MASA

9.45 – 10.20

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

HIJRAH

BBM

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah .

-Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep hijrah.

-Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.

TARIKH

23 APRIL 2012

HARI

ISNIN

KELAS

5K7

MASA

10.55-12.05

SUBJEK

PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN

TAJUK

TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

SUB TAJUK

UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN

BUDAYA MALAYSIA

BBM

Buku teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

Buku rujukan PSK

OBJEKTIF P& P

Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

-Duta kecil

- Media cetak

- Media elektronik

HASIL PEMBELAJARAN


 

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar Negara
  • Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia

Kemahiran Sivik

  • Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik
  • Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

Nilai Sivik

  • Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.

 

TARIKH

24 APRIL 2012

HARI

SELASA

KELAS

4K10

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah.

-Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah.

-Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

TARIKH

24 APRIL 2012

HARI

SELASA

KELAS

4K9

MASA

9.45-10.20

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

HIJRAH

BBM

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah .

-Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep hijrah.

-Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.

TARIKH

24 APRIL 2012

HARI

SELASA

KELAS

4K4

MASA

10.55-12.05

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

HIJRAH

BBM

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah .

-Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep hijrah.

-Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.

  

TARIKH

25 APRIL 2012

HARI

RABU

KELAS

4K9

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah.

-Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah.

-Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

TARIKH    

25 APRIL 2012

HARI

RABU

KELAS

5K4

MASA

9.45-10.55

SUBJEK

PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN

TAJUK

TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

SUB TAJUK

UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN

BUDAYA MALAYSIA

BBM

Buku teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

Buku rujukan PSK

OBJEKTIF P& P

Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

-Duta kecil

- Media cetak

- Media elektronik

HASIL PEMBELAJARAN


 

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar Negara
  • Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia

Kemahiran Sivik

  • Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik
  • Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

Nilai Sivik

  • Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan baik dan berkesan.

TARIKH    

25 APRIL 2012

HARI

RABU

KELAS

4S2

MASA

10.55-11.30

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

HIJRAH

BBM

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah .

-Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep hijrah.

-Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.

  

TARIKH

26 APRIL 2012

HARI

KHAMIS

KELAS

4K4

MASA

10.55-11.30

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah.

-Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah.

-Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

  

TARIKH

27 APRIL 2012

HARI

JUMAAT

KELAS

4K9

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kepentingan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

TARIKH

27 APRIL 2012

HARI

JUMAAT

KELAS

4S2

MASA

9.40-10.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah.

-Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah.

-Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

TARIKH

27 APRIL 2012

HARI

JUMAAT

KELAS

4K10

MASA

10.40-11.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH

BBM

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kepentingan Piagam Madinah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan lancar.

Thursday, April 19, 2012

MINGGU 16

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012

MINGGU 16 (16 April 2012 – 20 April 2012)

TARIKH

16 APRIL 2012

HARI 

ISNIN

KELAS

4K10

MASA

9.45 – 10.20

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-KERASULAN NABI MUHAMMAD S.A.W

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kerasulan Nabi Muhammad s.a.w .

-Menerangkan bagaimana Nabi Muhammad s.a.w dilantik menjadi Rasullah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kerasulan Nabi Muhammad s.a.w

-Mmenghuraikan bagaimana Nabi Muhammad s.a.w dilantik menjadi Rasullah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

TARIKH

16 APRIL 2012

HARI 

ISNIN

KELAS

5K7

MASA

10.55-12.05

SUBJEK

PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN

TAJUK

TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

SUB TAJUK

UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN

BUDAYA MALAYSIA

BBM 

Buku teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

Buku rujukan PSK

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan mengekalkan warisan budaya

Malaysia.

-Menerangkan tentang sumbangan individu terhadap pengekalan warisan budaya

Malaysia.

-Menggalakkan pelajar menyertai aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh

pelbagai pihak.

- Memupuk sikap bangga kepada pelajar tentang keunikan warisan budaya Malaysia.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia.

-Menghuraikan sumbangan individu terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia.

-Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang diamalkan di Malaysia.

-Bangga akan keunikan warisan budaya Malaysia.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

 

TARIKH

17 APRIL 2012

HARI 

SELASA 

KELAS

4K10

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-PENYEBARAN ISLAM DI MAKKAH

-REAKSI MASYARAKAT ARAB

BBM 

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menerangkan tentang reaksi masyarakat Arab tentang kedatangan Islam.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menghuraikan tentang reaksi masyarakat tentang kedatangan Islam di Makkah..

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

TARIKH

17 APRIL 2012

HARI 

SELASA 

KELAS

4K9 

MASA

9.45-10.20 

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-KERASULAN NABI MUHAMMAD S.A.W

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kerasulan Nabi Muhammad s.a.w .

-Menerangkan bagaimana Nabi Muhammad s.a.w dilantik menjadi Rasullah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kerasulan Nabi Muhammad s.a.w

-Mmenghuraikan bagaimana Nabi Muhammad s.a.w dilantik menjadi Rasullah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

TARIKH

17 APRIL 2012

HARI 

SELASA 

KELAS

4K4 

MASA

10.55-12.05 

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-MASYARAKAT ARAB JAHILIAH

-CIRI-CIRI MASYARAKAT ARAB JAHILIAH

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang maksud perkataaan jahiliah

-Menyenaraikan dan menerangkan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliah.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan maksud masyarakat jahiliah.

-Menyenaraikan dan menghuraikan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliah.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

  

TARIKH

18 APRIL 2012

HARI 

RABU

KELAS

4K9

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-PENYEBARAN ISLAM DI MAKKAH

-REAKSI MASYARAKAT ARAB

BBM 

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menerangkan tentang reaksi masyarakat Arab tentang kedatangan Islam.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menghuraikan tentang reaksi masyarakat tentang kedatangan Islam di Makkah..

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

Proses P&P ditangguhkan kerana pelajar terlibat dengan ceramah Anti Dadah. 

TARIKH    

18 APRIL 2012

HARI

RABU

KELAS

5K4

MASA

9.45-10.55

SUBJEK

PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN

TAJUK

TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

SUB TAJUK

UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN

BUDAYA MALAYSIA

BBM 

Buku teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

Buku rujukan PSK

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan mengekalkan warisan budaya

Malaysia.

-Menerangkan tentang sumbangan individu terhadap pengekalan warisan budaya

Malaysia.

-Menggalakkan pelajar menyertai aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh

pelbagai pihak.

- Memupuk sikap bangga kepada pelajar tentang keunikan warisan budaya Malaysia.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia.

-Menghuraikan sumbangan individu terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia.

-Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang diamalkan di Malaysia.

-Bangga akan keunikan warisan budaya Malaysia.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan baik dan berkesan. 

TARIKH    

18 APRIL 2012

HARI 

RABU

KELAS

4S2

MASA

10.55-11.30

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-KEHIDUPAN NABI MUHAMMAD S.A.W SEBELUM DILANTIK MENJADI RASUL

-KEPERIBADIAN NABI MUHAMMAD S.A.W

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w sebelum di lantik menjadi rasul.

-Menyenaraikan dan menerangkan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w

-Menyenaraikan dan menghuraikan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

  

TARIKH

19 APRIL 2012

HARI 

KHAMIS

KELAS

4K4

MASA

10.55-11.30

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-KEHIDUPAN NABI MUHAMMAD S.A.W SEBELUM DILANTIK MENJADI RASUL

-KEPERIBADIAN NABI MUHAMMAD S.A.W

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w sebelum di lantik menjadi rasul.

-Menyenaraikan dan menerangkan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w

-Menyenaraikan dan menghuraikan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

  

TARIKH

20 APRIL 2012

HARI 

JUMAAT

KELAS

4K9

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-PENYEBARAN ISLAM DI MAKKAH

-REAKSI MASYARAKAT ARAB

BBM 

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menerangkan tentang reaksi masyarakat Arab tentang kedatangan Islam.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menghuraikan tentang reaksi masyarakat tentang kedatangan Islam di Makkah..

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

TARIKH

20 APRIL 2012

HARI 

JUMAAT

KELAS

4S2

MASA

9.40-10.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH

SUB TAJUK

-PENYEBARAN ISLAM DI MAKKAH

-REAKSI MASYARAKAT ARAB

BBM 

Buku teks sejarah tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menerangkan tentang reaksi masyarakat Arab tentang kedatangan Islam.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

- Menerangkan tentang penyebaran Islam di Makkah.

-Menghuraikan tentang reaksi masyarakat tentang kedatangan Islam di Makkah..

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. 

TARIKH

20 APRIL 2012

HARI 

JUMAAT

KELAS

4K10

MASA

10.40-11.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH

SUB TAJUK

-PENGENALAN

-PERJANJIAN AQABAH PERTAMA DAN PERJANJIAN AQABAH KEDUA

BBM 

Buku teks tingkatan 4

Buku nota

Buku rujukan sejarah

OBJEKTIF P& P

-Menerangkan kepada pelajar tentang kandungan perjanjian aqabah pertama dan perjanjian aqabah kedua.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran,pelajar dapat :

-Menghuraikan tentang kandungan perjanjian aqabah pertama dan perjanjian aqabah kedua.

AKTIVITI

-Penerangan oleh guru.

-Soal jawab bersama pelajar.

-Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar.

REFLEKSI

-Proses P&P berjalan dengan baik.

-Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru.