RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 37 ( 10 Sept – 14 Sept 2012)
TARIKH | 10 SEPT 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K4 |
MASA | 7.05-8.05 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 8 : PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT |
SUB TAJUK | KESAN KEDATANGAN ISLAM TERHADAP EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang kesan kedatangan Islam terhadap ekonomi merangkumi perdagangan, penggunaan mata wang dan percukaian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menghuraikan pengaruh Islam terhadap ekonomi di Malaysia |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 10 SEPT 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.05-9.05 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 8 : PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT |
SUB TAJUK | KESAN KEDATANGAN ISLAM TERHADAP EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang kesan kedatangan Islam terhadap ekonomi merangkumi perdagangan, penggunaan mata wang dan percukaian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menghuraikan pengaruh Islam terhadap ekonomi di Malaysia |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 10 SEPT 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.25-10.55 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 8 : PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT |
SUB TAJUK | KESAN KEDATANGAN ISLAM TERHADAP EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang kesan kedatangan Islam terhadap ekonomi merangkumi perdagangan, penggunaan mata wang dan percukaian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menghuraikan pengaruh Islam terhadap ekonomi di Malaysia |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 11 SEPT 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15 -9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang perubahan masyarakat dan budaya Eropah yang semasa melalui zaman gelap, zaman Renaissance dan zaman Reformation. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menerangkan secara ringkas perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 11 SEPT 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | BAB 8 : MAHKAMAH KHAS DAN BADAN PENGADILAN LAIN |
SUB TAJUK | Mahkamah Khas -Mahkamah Khas (Raja-raja) -Mahkamah Syariah -Mahkamah Kanak-kanak -Mahkamah Tentera -Mahkamah Bumiputera -Mahkamah Perusahaan -Mahkamah Buruh |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajara tentang : Mahkamah Khas -Mahkamah Khas (Raja-raja) -Mahkamah Syariah -Mahkamah Kanak-kanak -Mahkamah Tentera -Mahkamah Bumiputera -Mahkamah Perusahaan -Mahkamah Buruh |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami : Mahkamah Khas -Mahkamah Khas (Raja-raja) -Mahkamah Syariah -Mahkamah Kanak-kanak -Mahkamah Tentera -Mahkamah Bumiputera -Mahkamah Perusahaan -Mahkamah Buruh |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 11 SEPT 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 11.30-12.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 8 : PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT |
SUB TAJUK | KESAN KEDATANGAN ISLAM TERHADAP EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang kesan kedatangan Islam terhadap ekonomi merangkumi perdagangan, penggunaan mata wang dan percukaian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menghuraikan pengaruh Islam terhadap ekonomi di Malaysia |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 12 SEPT 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | BAB 8 : MAHKAMAH KHAS DAN BADAN PENGADILAN LAIN |
SUB TAJUK | Badan Pengadilan Lain -Lembaga Disiplin Perkhidmatan Awam -Tribunal Khas -Tribunal Timbang Tara -Persatuan Perubatan Malaysia -Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan -Majlis Peguam -Tribunal Tuntutan Pengguna -Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang :- Badan Pengadilan Lain -Lembaga Disiplin Perkhidmatan Awam -Tribunal Khas -Tribunal Timbang Tara -Persatuan Perubatan Malaysia -Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan -Majlis Peguam -Tribunal Tuntutan Pengguna -Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang :- Badan Pengadilan Lain -Lembaga Disiplin Perkhidmatan Awam -Tribunal Khas -Tribunal Timbang Tara -Persatuan Perubatan Malaysia -Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan -Majlis Peguam -Tribunal Tuntutan Pengguna -Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 12 SEPT 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang perubahan masyarakat dan budaya Eropah yang semasa melalui zaman gelap, zaman Renaissance dan zaman Reformation. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menerangkan secara ringkas perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan. |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 12 SEPT 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K10 |
MASA | 12.05-12.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang perubahan masyarakat dan budaya Eropah yang semasa melalui zaman gelap, zaman Renaissance dan zaman Reformation. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menerangkan secara ringkas perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 13 SEPT 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | BAB 9 : YANG DIPERTUAN AGONG |
SUB TAJUK | Pemilihan Yang di-Pertuan Agong Kedudukan Yang di –Pertuan Agong Kuasa dan Tugas Yang di Pertuan Agong Kuasa Budi Bicara Yang di Pertuan Agong Sekatan terhadap Kuasa Yang di Pertuan Agong Perletakan Jawatan Yang di Pertuan Agong Senarai Yang di Pertuan Agong |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajara tentang : Pemilihan Yang di-Pertuan Agong Kedudukan Yang di –Pertuan Agong Kuasa dan Tugas Yang di Pertuan Agong Kuasa Budi Bicara Yang di Pertuan Agong Sekatan terhadap Kuasa Yang di Pertuan Agong Perletakan Jawatan Yang di Pertuan Agong Senarai Yang di Pertuan Agong |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami : Pemilihan Yang di-Pertuan Agong Kedudukan Yang di –Pertuan Agong Kuasa dan Tugas Yang di Pertuan Agong Kuasa Budi Bicara Yang di Pertuan Agong Sekatan terhadap Kuasa Yang di Pertuan Agong Perletakan Jawatan Yang di Pertuan Agong Senarai Yang di Pertuan Agong |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 13 SEPT 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K9 |
MASA | 12.05-12.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang penjelajahan dan penerokaan di Eropah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menghuraikan perkembangan penjelajahan dan penerokaan kuasa-kuasa Barat. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar |
TARIKH | 14 SEPT 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | ESEI |
SUB TAJUK | Pembentangan kumpulan –Isu –isu Kepenggunaan |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang : Isu-isu Kepenggunaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang : Isu –isu Kepenggunaan |
AKTIVITI | -Pelaja membuat pembentangan mengikut kumpulan. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Guru memberi soalan esei kepada pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 14 SEPT 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 9.40-10.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang perubahan masyarakat dan budaya Eropah yang semasa melalui zaman gelap, zaman Renaissance dan zaman Reformation. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menerangkan secara ringkas perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 14 SEPT 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9 : PERKEMBANGAN DI EROPAH |
SUB TAJUK | PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA EROPAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang penjelajahan dan penerokaan di Eropah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menghuraikan perkembangan penjelajahan dan penerokaan kuasa-kuasa Barat. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar |
No comments:
Post a Comment