RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2013
MINGGU
3 (14 Jan -18 Jan 2013)
TARIKH
|
14 JANUARI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
7.05-
8.15 pagi
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
B –Alih Bentuk Komunikasi
|
SUB TAJUK
|
Graf
Bar Kompaun
|
BBM
|
Buku
Teks Longman Pengajian Am
Nota
Pembelajaran dan Lembaran Praktisk Pengajian Am –Local Publications
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengetahui
dan melakarkan teks bukan linear
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menganalisa
maklumat
Menyelesaikan
masalah
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Pelajar
memahami penerangan yang diberikan
oleh guru.
|
TARIKH
|
14 JANUARI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S3
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
TEMA 1 –
WAWASAN DIRI
|
BBM
|
Buku Pendidikan
Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
-Pendedahan
wawasan diri
-Mendorong
pelajar mempunyai wawasan diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
memahami tentang wawasan diri
-Pelajar
dapat menggambarkan tentang wawasan diri masing-masing.
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Pelajar
memahami tajuk yang diajar oleh guru.
-Proses
P&P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
14 JANUARI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
1: KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN
NASIONALISME DI ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
Perubahan
Sistem Politik
-Pengenalan
Sistem Birokrasi Barat
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
OBJEKTIF P& P
|
-Mengenalpasti
perubahan dalan sistem politik yang diperkenalkan oleh kuasa-kuasa Barat di
Asia Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
dapat mengenalpasti perubahan dalan sistem politik yang diperkenalkan oleh
kuasa-kuasa Barat di Asia Tenggara.
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-90% memberi
tumpuan semasa proses P&P di jalankan.
-10% masih memerlukan perhatian daripada guru.
|
TARIKH
|
15 JANUARI 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
1: KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN
NASIONALISME DI ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
Perubahan
Sistem Politik
-Pengenalan
Sistem Birokrasi Barat
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
OBJEKTIF P& P
|
-Mengenalpasti
perubahan dalan sistem politik yang diperkenalkan oleh kuasa-kuasa Barat di
Asia Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
dapat mengenalpasti perubahan dalan sistem politik yang diperkenalkan oleh
kuasa-kuasa Barat di Asia Tenggara.
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Menyalin
nota peta minda
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-70%
memberi tumpuan semasa proses P&P di jalankan.
-30% masih memerlukan perhatian daripada guru.
|
TARIKH
|
15 JANUARI 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
TEMA 1 –
WAWASAN DIRI
|
BBM
|
Buku Pendidikan
Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
-Pendedahan
wawasan diri
-Mendorong
pelajar mempunyai wawasan diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
memahami tentang wawasan diri
-Pelajar
dapat menggambarkan tentang wawasan diri masing-masing.
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Pelajar
memahami tajuk yang diajar oleh guru.
-Proses
P&P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
16 JANUARI 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K8
|
MASA
|
7.05-8.15
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
TEMA 1 –
WAWASAN DIRI
|
SUB TAJUK
|
LANGKAH-LANGKAH
MEMBINA WAWASAN DIRI
|
BBM
|
Buku Pendidikan
Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengenalpasti
langkah-langkah dalam membina wawasan diri.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenalpasti langkah-langkah dalam membina wawasan diri.
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Pelajar
memahami tajuk yang diajar oleh guru.
-Proses
P&P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
16 JANUARI 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
1: KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN
NASIONALISME DI ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
Perubahan
Sistem Politik
-Pengenalan
Sistem Birokrasi Barat -SAMBUNGAN
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
OBJEKTIF P& P
|
-Membandingkan
sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan kuasa-kuasa Barat di Asia
Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
dapat membandingkan sistem pentadbiran
sebelum dan semasa penjajahan kuasa-kuasa Barat di Asia Tenggara
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Nota
peta minda
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Proses
P&P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
16 JANUARI 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Kerja
Kursus
|
SUB TAJUK
|
Merancang
Pelaksanaan dan Penyediaan Kertas Cadangan
|
BBM
|
Manual
Kerja Kursus
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengaplikasikan
kemahiran belajar dan menghasilkan satu tugasan berkualiti
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menjana
idea
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Pelajar
memahami penerangan yang diberikan
oleh guru.
|
TARIKH
|
17 JANUARI 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
A -Kenegaraan
|
SUB TAJUK
|
Malaysia
Maju dan Sejahtera
-Topik
1 : Petunjuk Negara Maju dan Sejahtera
|
BBM
|
Buku
Teks Longman Pengajian Am
Nota
Pembelajaran dan Lembaran Praktisk Pengajian Am –Local Publications
|
OBJEKTIF P& P
|
Menyatakan
konsep sesebuah negara maju dan sejahtera
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Mencari
hubungkait maklumat
|
AKTIVITI
|
Penerangan
Perbincangan
Latihan
|
REFLEKSI
|
Proses
P& P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
17 JANUARI 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
1: KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN
NASIONALISME DI ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
Perubahan
Sistem Politik
-Pengenalan
Sistem Birokrasi Barat -SAMBUNGAN
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
OBJEKTIF P& P
|
-Membandingkan
sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan kuasa-kuasa Barat di Asia
Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
dapat membandingkan sistem pentadbiran
sebelum dan semasa penjajahan kuasa-kuasa Barat di Asia Tenggara
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Nota
peta minda
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Proses
P&P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
18 JANUARI 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
7.05-8.15
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
C-Esei
|
SUB TAJUK
|
Pembentangan
1
Agama
dan Kepercayaan :
Lesbian,
Gay, Biseksual,Transgender (LGBT)/ perubatan tradisional
|
BBM
|
Buku
Teks Longman Pengajian Am
Nota
Pembelajaran dan Lembaran Praktisk Pengajian Am –Local Publications
Slaid
Power Point
|
OBJEKTIF P& P
|
Menghubung
kaitkan permasalahan sosial dan kaitan dengan agama
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mencari hubungkait maklumat
Pelajar
dapat menjana idea
|
AKTIVITI
|
Pembentangan
oleh pelajar
Soal
jawab
Penerangan
oleh guru
Latihan
esei
|
REFLEKSI
|
Proses
P& P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
18 JANUARI 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 :
KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
Nasionalisme
di Asia Tenggara
-
Faktor-faktor kemunculan Nasionalisme
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
OBJEKTIF P& P
|
-Menghuraikan
faktor-faktor nasionalisme di Asia Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Pelajar
dapat menghuraikan faktor-faktor nasionalisme di Asia Tenggara
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru.
Nota
Peta Minda
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Proses
P& P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment