RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2013
MINGGU
24 (10 Jun - 14 Jun 2013)
TARIKH
|
10 JUN 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
7.05-8.15
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
PENGENALAN
PENGGAL 3
|
BBM
|
Silibus
Pengajian Am Penggal 3
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan kepada pelajar topik-topik yang akan
dipelajari
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
memahami silibus Pengajian Am Penggal 3
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Objektif
tercapai. Pelajar memahami silibus Pengajian Am Penggal 3
|
TARIKH
|
10 JUN 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S3
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Kepekaan dan
tindakan terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
- Penyalahgunaan
najis dadah
- Pergaulan
bebas
- Penderaan
- Vandalisme
- Gangsterisme
- Penyalahgunaan
teknologi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menjelaskan
isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menyenaraikan
akibat masalah sosial dalam masyarakat
Kemahiran
sivik
·
Mengambil
tindakan yang wajar untuk menangani isu dan masalah sosial
Nilai
sivik
·
Peka
terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menghargai
usaha agensi yang terlibat bagi menangani isu dan masalah sosial dalam
masyarakat
|
AKTIVITI
|
Sumbang saran
tentang cara untuk mengatasi isu dan masalah sosial dalam masyarakat.
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
10 JUN 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KERTAS
SEJARAH 1 –PEP.PERTENGAHAN TAHUN 2013
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan yang dilakukan.
Pelajar
dengan skema jawapan yang betul
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
skema jawapa bersama pelajar.
|
BBM
|
Skema
jawapan Sejarah Kertas 1
|
KBKK
|
-
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
100%
objektif dicapai. Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
11 JUN 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KERTAS
SEJARAH 1 –PEP.PERTENGAHAN TAHUN 2013
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan yang dilakukan.
Pelajar
dengan skema jawapan yang betul
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
skema jawapa bersama pelajar.
|
BBM
|
Skema
jawapan Sejarah Kertas 1
|
KBKK
|
-
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P& P ditangguhkan. Pelajar terlibat dengan taklimat rumah sukan.
|
TARIKH
|
11 JUN 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Kepekaan dan
tindakan terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
- Penyalahgunaan
najis dadah
- Pergaulan
bebas
- Penderaan
- Vandalisme
- Gangsterisme
- Penyalahgunaan
teknologi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menjelaskan
isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menyenaraikan
akibat masalah sosial dalam masyarakat
Kemahiran
sivik
·
Mengambil
tindakan yang wajar untuk menangani isu dan masalah sosial
Nilai
sivik
·
Peka
terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menghargai
usaha agensi yang terlibat bagi menangani isu dan masalah sosial dalam
masyarakat
|
AKTIVITI
|
Sumbang saran
tentang cara untuk mengatasi isu dan masalah sosial dalam masyarakat.
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar. Objektif dapat di capai.
|
TARIKH
|
12 JUN 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K8
|
MASA
|
7.05-8.15
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Kepekaan dan
tindakan terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
- Penyalahgunaan
najis dadah
- Pergaulan
bebas
- Penderaan
- Vandalisme
- Gangsterisme
- Penyalahgunaan
teknologi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menjelaskan
isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menyenaraikan
akibat masalah sosial dalam masyarakat
Kemahiran
sivik
·
Mengambil
tindakan yang wajar untuk menangani isu dan masalah sosial
Nilai
sivik
·
Peka
terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menghargai
usaha agensi yang terlibat bagi menangani isu dan masalah sosial dalam
masyarakat
|
AKTIVITI
|
Sumbang saran
tentang cara untuk mengatasi isu dan masalah sosial dalam masyarakat.
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
12 JUN 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KERTAS
SEJARAH 2 –PEP.PERTENGAHAN TAHUN 2013
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan yang dilakukan.
Pelajar
dengan skema jawapan yang betul
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
skema jawapa bersama pelajar.
|
BBM
|
Skema
jawapan Sejarah Kertas 2
|
KBKK
|
-
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
100%
objektif dicapai. Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
12 JUN 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
1 –Alih Bentuk Komunikasi
- Bukan Linear Kepada Linear
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajia Am Pra U-Penggal 3
|
OBJEKTIF P& P
|
-Mendedahkan kepada pelajar pemarkahan Bahagian
1
-Mendedahkan kepada pelajar tentang teknik menjawab
soalan Bahagian 1
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
mendapat pendedahan tentang :
-
Pemarkahan Bahagian 1
-Teknik
menjawab soalan Bahagian 1
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Objektif
dapat dicapai.
-Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
13 JUN 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
1 –Alih Bentuk Komunikasi
- Bukan Linear Kepada Linear
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajia Am Pra U-Penggal 3
|
OBJEKTIF P& P
|
-Mentafsir jadual
-Jenis-jenis pola perubahan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mentafsir jadual
Pelajar
dapat mengenalpasti jenis-jenis pola perubahan
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
-Objektif
dapat dicapai.
-Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
13 JUN 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.55
-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KERTAS
SEJARAH 1 –PEP.PERTENGAHAN TAHUN 2013
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan yang dilakukan.
Pelajar
dengan skema jawapan yang betul
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
skema jawapa bersama pelajar.
|
BBM
|
Skema
jawapan Sejarah Kertas 1
|
KBKK
|
-
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar. Objektif dapat dicapai
|
TARIKH
|
14 JUN 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
1 –Alih Bentuk Komunikasi
- Bukan Linear Kepada Linear
|
SUB TAJUK
|
Latihan
Mentafsir Jadual
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajia Am Pra U-Penggal 3
|
OBJEKTIF P& P
|
Menguji
tahap pemahaman pelajar
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengukur tahap pemahaman masing-masing mengenai topik yang telah diajar
|
AKTIVITI
|
Latihan
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
|
TARIKH
|
14 JUN 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KERTAS
SEJARAH 3 –PEP.PERTENGAHAN TAHUN 2013
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan yang dilakukan.
Pelajar
dengan skema jawapan yang betul
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
skema jawapa bersama pelajar.
|
BBM
|
Skema
jawapan Sejarah Kertas 3
|
KBKK
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment