RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2013
MINGGU
31 (29 Julai 2013 - 2 Ogos 2013)
TARIKH
|
29 Julai 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
7.05-8.05
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Sistem
Pemerintahan dan Pentadbiran Negara Malaysia
|
SUB TAJUK
|
Negara
Persekutuan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan
kepentingan kerjasama antara Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan Negeri bagi
memantapkan Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Menghormati
Bersatu
padu
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mendokong
amalan demokrasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Persekutuan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
29 JULAI
2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S3
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
Peruntukan
Utama perlembagaan Malaysia
·
Bahasa
·
Agama
·
Kewarganegaraan
·
Hak Asasi
Kedudukan
istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan
tentang perlembagaan Malaysia
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
Sivik
·
Menerangkan
peruntukan utama Perlembagaan Malaysia
·
Menghuraikan
batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara
Kemahiran
Sivik
·
Mempertahankan
kedaulatan Perlembagaan Malaysia
Nilai
Sivik
·
Mentaati
Perlembagaan Malaysia
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh
guru
-Perbincangan
bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
29 JULAI
2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
10.55-11.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Peringkat
Global –Ulangkaji
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian AM -Pelangi
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengimbas kembali topik-topik yang telah
dipelajari
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Menjana
idea
-Menghurai
idea dan pendapat
|
AKTIVITI
|
-Penerangan
oleh guru
-Soal
jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar. Objektif dapat dicapai.
|
TARIKH
|
30 JULAI 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Sistem
Pemerintahan dan Pentadbiran Negara Malaysia
|
SUB TAJUK
|
Lambang-lambang
Negara
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan
fungsi lambang-lambang negara Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Menghormati
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mendokong
amalan demokrasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
jata
negara
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
30 JULAI
2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.55
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
Peruntukan
Utama perlembagaan Malaysia
·
Bahasa
·
Agama
·
Kewarganegaraan
·
Hak Asasi
Kedudukan
istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan
tentang perlembagaan Malaysia
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
Sivik
·
Menerangkan
peruntukan utama Perlembagaan Malaysia
·
Menghuraikan
batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara
Kemahiran
Sivik
·
Mempertahankan
kedaulatan Perlembagaan Malaysia
Nilai
Sivik
·
Mentaati
Perlembagaan Malaysia
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh
guru
-Perbincangan
bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
31 JULAI 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Sistem
Pemerintahan dan Pentadbiran Negara Malaysia
|
SUB TAJUK
|
Negara
Persekutuan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan
kepentingan kerjasama antara Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan Negeri bagi
memantapkan Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Menghormati
Bersatu
padu
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mendokong
amalan demokrasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Persekutuan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
31 JULAI
2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
10.55-11.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
UJIAN
BULANAN 2 –Bahagian A dan B
|
BBM
|
Kertas
Soalan
|
OBJEKTIF P& P
|
Menguji tahap pemahaman pelajar
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-
|
AKTIVITI
|
-
|
REFLEKSI
|
Ujian
berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
1 OGOS 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
PENGAJIAN
AM
|
BBM
|
UJIAN BULANAN
2 –Bahagian A dan B
|
OBJEKTIF P& P
|
Kertas
Soalan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menguji tahap pemahaman pelajar
|
AKTIVITI
|
-
|
REFLEKSI
|
-
|
TARIKH
|
1 OGOS 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
9.25-9.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Sistem
Pemerintahan dan Pentadbiran Negara Malaysia
|
SUB TAJUK
|
Lambang-lambang
Negara
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan
fungsi lambang-lambang negara Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Menghormati
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mendokong
amalan demokrasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
jata
negara
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
1 OGOS 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.25-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pembangunan
dan Perpaduan Untuk Kesejahteraan
|
SUB TAJUK
|
Pembangunan
Ekonomi
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan
matlamat dan usaha-usaha Rancangan Lima Tahun
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Semangat
berusaha
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mendokong
amalan berusaha
|
ISTILAH/KONSEP
|
Ekonomi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
tercapai
|
TARIKH
|
2 OGOS 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Esei
-Politik
|
SUB TAJUK
|
-Isu
Tentera Pengaman Malaysia di Negara Serantau
-Isu Cabaran
Serantau Asia
|
BBM
|
Slaid
Power Point, Buku Teks Pengajian Am
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan kepada pelajar tentang isu-isu yang
berkaitan dengan politik
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menjana
idea
Menghubungkaitkan
idea
|
AKTIVITI
|
Pembentangan
oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
|
No comments:
Post a Comment