RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 18 ( 28 April 2014 - 2
Mei 2014)
TARIKH
|
28 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-PERJANJIAN AQABAH PERTAMA
-PERJANJIAN AQABAH KEDUA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan tentang isi perjanjian
aqabah
-Menghuraikan tentang kepentingan
perjanjian aqabah pertama dan kedua
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
28 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 – 9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-PERJANJIAN AQABAH PERTAMA
-PERJANJIAN AQABAH KEDUA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan tentang isi perjanjian
aqabah
-Menghuraikan tentang kepentingan
perjanjian aqabah pertama dan kedua
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Jahiliah,Hijaz
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
29 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
PERCUBAAN STPM
|
SUB TAJUK
|
SKEMA JAWAPAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Membincangkan skema jawapan Bahagian A
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
|
BBM
|
-
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
29 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45 – 10.55
PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-HIJRAH
-PIAGAM MADINAH
-PENYEBARAN ISLAM
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan peristiwa hijrah Nabi
Muhammad s.a.w ke Madinah dan kesannya.
-Menjelaskan piagam Madinah
-Menghuraikan tentang penyebaran
Islam.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
30 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PERCUBAAN STPM
|
TAJUK
|
SKEMA JAWAPAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Membincangkan skema jawapan Bahagian B
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
|
BBM
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
30 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-PERJANJIAN AQABAH PERTAMA
-PERJANJIAN AQABAH KEDUA
-HIJRAH
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan tentang isi perjanjian
aqabah
-Menghuraikan tentang kepentingan perjanjian
aqabah pertama dan kedua
- Menyatakan peristiwa hijrah Nabi Muhammad
s.a.w ke Madinah dan kesannya.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
30 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-HIJRAH
-PIAGAM MADINAH
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan peristiwa hijrah Nabi
Muhammad s.a.w ke Madinah dan kesannya.
-Menjelaskan piagam Madinah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
REFLEKSI
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
1 MEI 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
AKTIVITI
|
CUTI UMUM SEMPENA HARI PEKERJA
|
TARIKH
|
2 MEI 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-PIAGAM MADINAH
-PENYEBARAN ISLAM
-PERJANJIAN HUDAIBIYAH
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan kepentingan Piagam
Madinah
-Menerangkan kepentingan Perjanjian
Hudaibiyah dan pembukaan semula kota Makkah.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Jahiliah,Hijaz
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
2 MEI 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15-9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 5: KERAJAAN ISLAM DI MADINAH
|
SUB TAJUK
|
-PENYEBARAN ISLAM
-PERJANJIAN HUDAIBIYAH
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan kepentingan Perjanjian
Hudaibiyah dan pembukaan semula kota Makkah.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
2 MEI 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
11.40-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
PERCUBAAN STPM
|
SUB TAJUK
|
SKEMA JAWAPAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Membincangkan skema jawapan Bahagian B
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
|
BBM
|
-
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
No comments:
Post a Comment