RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 25 ( 16 Jun 2014 - 20
Jun 2014)
TARIKH
|
16 JUN 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN KHULAFA AL-RASYIDIN
-
Konsep
Khalifah
-
Syarat
dan Cara Pemilihan Khalifah
-
Tugas
khalifah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan sistem pemerintahan Khulafa
al-Rasyidin
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
16 JUN 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KONSEP NEGARA DAN PEMBENTUKAN NEGARA MALAYSIA
|
SUB TAJUK
|
Konsep Negara
Sistem Kerajaan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep negara dan sistem
kerajaan yang di amalkan di Malaysia
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
16 JUN 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
11.30 – 12.40 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN KHULAFA AL-RASYIDIN
-
Konsep
Khalifah
-
Syarat
dan Cara Pemilihan Khalifah
Tugas khalifah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan sistem pemerintahan Khulafa
al-Rasyidin
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
17 JUN 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN BANI UMAIYAH
-
Pembentukan
-
Sumbangan
-
Kejatuhan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan latar belakang pembentukan
kerajaan Bani Umaiyah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
17 JUN
2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KONSEP NEGARA DAN PEMBENTUKAN NEGARA MALAYSIA
|
SUB TAJUK
|
Bentuk Negara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan bentuk negara yang terdapat
dalam dunia
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
18 JUN 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KONSEP NEGARA DAN PEMBENTUKAN NEGARA MALAYSIA
|
SUB TAJUK
|
Pembentukan Negara Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan bagaimana negara Malaysia
terbentuk
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
18 JUN
2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4KI
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN KHULAFA AL-RASYIDIN
-
Konsep
Khalifah
-
Syarat
dan Cara Pemilihan Khalifah
Tugas khalifah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan sistem pemerintahan Khulafa
al-Rasyidin
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
18 JUN 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN BANI UMAIYAH
-
Pembentukan
-
Sumbangan
-
Kejatuhan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan latar belakang pembentukan
kerajaan Bani Umaiyah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
19 JUN 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KONSEP NEGARA DAN PEMBENTUKAN NEGARA MALAYSIA
|
SUB TAJUK
|
Langkah-langkah ke arah pembentukan
Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan langkah-langkah negara Malaysia
terbentuk
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
18 JUN 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN BANI ABBASIYAH
-
Pembentukan
-
Sumbangan
-
Kejatuhan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan latar belakang pembentukan
kerajaan Bani Abbasiyah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
20 JUN 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN BANI UMAIYAH
-
Pembentukan
-
Sumbangan
Kejatuhan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan latar belakang pembentukan
kerajaan Bani Umaiyah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
20 JUN 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
9.40-10.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM
DAN SUMBANGANNYA
|
SUB TAJUK
|
KERAJAAN BANI ABBASIYAH
-
Pembentukan
-
Sumbangan
Kejatuhan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan latar belakang pembentukan
kerajaan Bani Abbasiyah
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
- Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Khalifah
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
20 JUN
2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
11.40-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KONSEP PENGASINGAN KUASA
|
SUB TAJUK
|
Doktrin Pengasingan Kuasa
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan tentang doktrin pengasingan kuasa di
Malaysia
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
No comments:
Post a Comment