RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 34 ( 18 Ogos 2014 -23
Ogos 2014)
TARIKH
|
18 OGOS 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA
EROPAH
-Zaman Gelap dan Ciri-Cirinya
-Zaman Renaisssance
-Zaman Reformation
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan secara ringkas
perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
18 OGOS 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB 8 : BADAN PENGADILAN LAIN
|
SUB TAJUK
|
-Lembaga Disiplin Perkhidmatan Awam
-Tribunal Khas
-Tribunal Timbang Tara
-Persatuan Perubatan Malaysia
-Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan
-Majlis Peguam
-Tribunal Tuntutnan Pengguna
-Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan perkara yang berkaitan
dengan Badan Pengadilan Lain
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Latihan soalan esei
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
18 OGOS 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
11.30 – 12.40 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA
EROPAH
-Zaman Gelap dan Ciri-Cirinya
-Zaman Renaisssance
-Zaman Reformation
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan secara ringkas
perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
19 OGOS 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.05PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PERUBAHAN MASYARAKAT DAN BUDAYA
EROPAH
-Zaman Gelap dan Ciri-Cirinya
-Zaman Renaisssance
-Zaman Reformation
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan secara ringkas
perkembangan di Eropah dari Zaman Gelap hingga Zaman Penjelajahan
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
19 OGOS 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.55 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PENJELAJAHAN DAN PENEROKAAN
-Penemuan Jalan Laut dan Dunia Baru
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan perkembangan
penjelajahan dan penerokaan kuasa-kuasa Barat.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
19 OGOS 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB 9: YANG DIPERTUAN AGONG
|
SUB TAJUK
|
-Pemilihan Yang di Pertuan Agong
-Kedudukan Yang di Pertuan Agong
-Kuasa dan Tugas Yang di Pertuan
Agong
-Kuasa Budi Bicara Yang di Pertuan
Agong
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan perkara yang berkaitan
dengan Yang di Pertuan Agong.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
20 OGOS 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB 9: YANG DIPERTUAN AGONG
|
SUB TAJUK
|
-Sekatan terhadap Kuasa Yang di
Pertuan Agong
-Perletakan Jawatan Yang di Pertuan
Agong
-Pemecatan Yang diPertuan Agong
-Senarai Yang di Pertuan Agong
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan perkara yang berkaitan
dengan Yang di Pertuan Agong.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
20 OGOS 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4KI
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PENJELAJAHAN DAN PENEROKAAN
-Penemuan Jalan Laut dan Dunia Baru
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan perkembangan
penjelajahan dan penerokaan kuasa-kuasa Barat.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
20 OGOS 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
PENJELAJAHAN DAN PENEROKAAN
-Penemuan Jalan Laut dan Dunia Baru
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menghuraikan perkembangan
penjelajahan dan penerokaan kuasa-kuasa Barat.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
21 OGOS 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB 10: MAJLIS RAJA-RAJA
|
SUB TAJUK
|
-Pengenalan
-Keanggotaan Majlis Raja-raja
-Mesyuarat Majlis Raja-raja
-Tugas dan Kuasa Majlis Raja-raja
-Kuasa Budi Bicara Majlis Raja-raja
-Penyimpan Mohor Besar Raja-raja
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan perkara yang berkaitan
dengan Majlis Raja-Raja
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
21 OGOS 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
REVOLUSI PERTANIAN DAN REVOLUSI
PERINDUSTRIAN
-Perkembangan Bidang Pertanian
-Perkembangan Bidang Perindustrian
-Kesan Revolusi Pertanian dan
Perindustrian
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan perkembangan Revolusi
Pertanian dan Revolusi Perindustrian di Eropah dan kesannya terhadap Asia
Tenggara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
22 OGOS 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
9.40-10.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH
|
SUB TAJUK
|
REVOLUSI PERTANIAN DAN REVOLUSI
PERINDUSTRIAN
-Perkembangan Bidang Pertanian
-Perkembangan Bidang Perindustrian
-Kesan Revolusi Pertanian dan
Perindustrian
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan perkembangan Revolusi
Pertanian dan Revolusi Perindustrian di Eropah dan kesannya terhadap Asia
Tenggara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
22 OGOS
2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
11.40-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB 11 : BADAN EKSEKUTIF: KABINET
|
SUB TAJUK
|
-Struktur Pentadbiran Kerajaan
Persekutuan
- Sistem Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
- Kabinet (Jemaah Menteri)
- Saraan Anggota Kabinet
- Kumpulan Wang Persekutuan Disatukan
- Perdana Menteri
- Timbalan Perdana Menteri
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan perkara yang berkaitan
dengan Yang di Pertuan Agong.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
23 OGOS 2014
|
HARI
|
SABTU
|
AKTIVITI
|
SAMBUTAN PRA MERDEKA SMK SERIAN
|
No comments:
Post a Comment