RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 36 ( 1 SEPT 2014 – 5 SEPT
2014)
TARIKH
|
1 SEPT 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI
NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembandaran
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan
P ditangguhkan kerana cuti umum sempena Hari Merdeka.
|
TARIKH
|
1 SEPT 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB
16 : KERAJAAN TEMPATAN
|
SUB TAJUK
|
-Pengenalan
-Tujuan
Penubuhan Kerajaan Tempatan
-Organisasi
Kerajaan Tempatan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan
tentang kerajaan tempatan dan fungsinya.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Latihan soalan esei
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
1 SEPT 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
11.30 – 12.40 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembandaran
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan
dengan lancar
|
TARIKH
|
2 SEPT 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.05PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembandaran
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
2 SEPT 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.55 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembentukan
Masyarakat Berbilang Kaun
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan
dengan lancar
|
TARIKH
|
2 SEPT 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB
16 : KERAJAAN TEMPATAN
|
SUB TAJUK
|
-Kakitangan
kerajaan tempatan
-Jenis
Kerajaan Tempatan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menerangkan
tentang kerajaan tempatan dan fungsinya.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
3 SEPT 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB
16 : KERAJAAN TEMPATAN
|
SUB TAJUK
|
-Keanggotaan
Kerajaan Tempatan
-Tugas-tugas
utama Kerajaan Tempatan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan
tentang kerajaan tempatan dan fungsinya.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
3 SEPT 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4KI
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembentukan
Masyarakat Berbilang Kaum
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
3 SEPT 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Pembentukan
Masyarakat Berbilang Kaum
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan
dengan lancar
|
TARIKH
|
4 SEPT 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAB
16 : KERAJAAN TEMPATAN
|
SUB TAJUK
|
-Sumber
kewangan Kerajaan Tempatan
-Kuasa
Kerajaan Negeri Terhadap Kerajaan Tempatan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Menerangkan
tentang kerajaan tempatan dan fungsinya.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
4 SEPT 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI
NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Sistem
Pendidikan Vernakular
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan
dengan lancar
|
TARIKH
|
5 SEPT 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
9.40-10.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB
10 : DASAR BRITISH DAN KESANNYA TERHADAP EKONOMI NEGARA
|
SUB TAJUK
|
Dasar
British Terhadap Pertanian
-Sistem
Pendidikan Vernakular
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mengenal
pasti kesan-kesan dasar British terhadap ekonomi negara
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan
dengan lancar
|
TARIKH
|
5 SEPT 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6RK5
|
MASA
|
11.40-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
ESEI-AGAMA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Mendedahkan
cara penulisan esei yang betul kepada pelajar.
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks Pra –U STPM Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
No comments:
Post a Comment