RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
MINGGU 10 (2 Mac 2015 – 6 Mac 2015)
TARIKH
|
2 MAC 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : SEJARAH 1
|
TARIKH
|
2 MAC 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
10.20 – 10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : SEJARAH 3
|
TARIKH
|
2 MAC 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KENEGARAAN
–MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
|
SUB TOPIK
|
BAB 10 : PROGRAM TRANSFORMASI
KERAJAAN
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan dasar-dasar yang berkaitan
dengan program transformasi kerajaan.
Menghubungkaitkan dasar-dasar program
transformasi kerajaan dengan dengan cabaran semasa
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Menghurai
idea dan pendapat
Menghubungkait
idea
|
Aktiviti
|
Penerangan, soal jawab.
|
BBM
|
Buku Teks Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
3 MAC 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : BAHASA MELAYU 1
|
TARIKH
|
3 MAC 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KENEGARAAN
–MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
BAB 10 : PEMBANGUNAN PENDIDIKAN
NEGARA, 2013-2025
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan dasar-dasar yang berkaitan
dengan program pendidikan negara.
Menghubungkaitkan dasar-dasar program
pendidikan negara dengan dengan cabaran semasa
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Menghurai
idea dan pendapat
Menghubungkait
idea
|
AKTIVITI
|
Penerangan, soal jawab.
|
BBM
|
Buku Teks Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
3 MAC 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : BAHASA MELAYU 2
|
TARIKH
|
4 MAC 2015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
CARTA PAI BANDINGAN
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan carta pai
bandingan dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan carta
pai bandingan.
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat carta pai bandingan.
|
TARIKH
|
4 MAC 2015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : BAHASA INGGERIS 2
|
TARIKH
|
5 MAC 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : PJK
|
TARIKH
|
5 MAC 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
Esei- Ekonomi
|
OBJEKTIF
|
Mengaplikasikan kemahiran belajar dan
menghasilkan satu tugasan berkualiti.
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Latihan esei kepada pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
5 MAC 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : SEJARAH 2
|
TARIKH
|
6 MAC 2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
8.15 – 9.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SUBJEK : PENDIDIKAN ISLAM 2
|
TARIKH
|
6 MAC 2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
TAJUK
5: KERJA KURSUS.
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan
kepada dapatan kajian
|
AKTIVITI
|
Pelajar
menyediakan dapatan kajian masing-masing
Permurnian
bersama guru
|
BBM
|
Manual
kerja kursus
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment