Tarikh | 14 Jan 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 5K7 & 5K1 |
Masa | (7.05- 8.15) (8.15- 9.25) |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Pendidikan Sepanjang Hayat |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 5 Nota (Kertas Mahjung) |
Objekti P&P | -Menerangkan konsep pendidikan sepanjang hayat -Menjelaskan ciri-ciri pendidikan sepanjang hayat - Menghuraikan kepentingan pendidikan sepanjang hayat untuk pembangunan negara |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami konsep pendidikan sepanjang hayat -Pelajar dapat menghuraikan ciri- ciri pendidikan sepanjang hayat -Pelajar dapat memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru -Sesi soal jawab -Latihan pengukuhan di dalam buku teks |
5K7 Kelas yang pasif, ramai yang tidak menumpukan perhatian terhadap proses P& P, perlu pemerhatian yang lebih teliti daripada guru. | |
Refleksi | 5K1 Proses P&P berjalan dengan lancar dan semua pelajar dapat menjawab latihan pengukuhan yang diberikan. |
Tarikh | 14 Jan 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4S3 |
Masa | (11.30 – 12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Wawasan Diri |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 4 Nota (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | -Menerangkan definisi wawasan diri -Menghuraikan ciri-ciri wawasan diri - Menerangkan tentang amalan untuk mencapai wawasan diri |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami definisi wawasan diri -Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri wawasan diri -Pelajar mengetahui apakah amalan yang perlu dipraktikan untuk mencapai wawasan diri. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar dan semua pelajar dapat menjawab latihan pengukuhan yang diberikan. |
1 comment:
Cikgu,
RPH yang dihasilkan lengkap dan kemaskini.
Terima kasih atas kerjasama anda.
Have a nice day!
Post a Comment