RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 2 (10 Jan 2011 - 14 Jan 2011)Tarikh | 10 Jan 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K7 |
Masa | (11.30 -12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Wawasan Diri |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 4 Nota (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | -Menerangkan definisi wawasan diri. -Menghuraikan ciri-ciri wawasan diri. - Menerangkan tentang amalan untuk mencapai wawasan diri. |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami definisi wawasan diri. -Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri wawasan diri. -Pelajar mengetahui apakah amalan yang perlu dipraktikan untuk mencapai wawasan diri. |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru. -Sesi soal jawab . - Latihan pengukuhan di dalam buku teks. |
Refleksi | -Sesi P & P ditangguhkan kepada 17 Jan kerana semua pelajar 4K7 masih tidak menerima buku teks PSK dan jadual masing-masing. |
Tarikh | 11 Jan 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 5S5 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Pendidikan Sepanjang Hayat |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 5 Nota (Kertas Mahjung) |
Objekti P&P | -Menerangkan konsep pendidikan sepanjang hayat. -Menjelaskan ciri-ciri pendidikan sepanjang hayat. - Menghuraikan kepentingan pendidikan sepanjang hayat untuk pembangunan negara |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami konsep pendidikan sepanjang hayat -Pelajar dapat menghuraikan ciri- ciri pendidikan sepanjang hayat -Pelajar dapat memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru -Sesi soal jawab -Latihan pengukuhan di dalam buku teks |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan semua pelajar dapat menjawab latihan pengukuhan yang diberikan. |
Tarikh | 11 Jan 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K1 & 4K4 |
Masa | (9.45 – 10.55) & (11.30 -12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Wawasan Diri |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 4 Nota (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | -Menerangkan definisi wawasan diri -Menghuraikan ciri-ciri wawasan diri - Menerangkan tentang amalan untuk mencapai wawasan diri |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami definisi wawasan diri -Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri wawasan diri -Pelajar mengetahui apakah amalan yang perlu dipraktikan untuk mencapai wawasan diri. |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru -Sesi soal jawab - Latihan pengukuhan di dalam buku teks |
Refleksi | 4K1 Proses P& P ditangguhkan kepada 18 Jan 2011 kerana semua pelajar tingkatan 4 terlibat di dalam perhimpunan sekolah.. |
4K4 70% memberi perhatian kepada penerangan guru dan dapat menjawab soalan latihan pengukuhan. 30% tidak memberi tumpuan dan tidak dapat menjawab soalan latihan pengukuhan. Memerlukan perhatian yang lebih daripada guru. | |
Tarikh | 12 Jan 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K2 & 4S5 |
Masa | (9.45 – 10.55) & (11.30 -12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Wawasan Diri |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 4 Nota (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | -Menerangkan definisi wawasan diri -Menghuraikan ciri-ciri wawasan diri - Menerangkan tentang amalan untuk mencapai wawasan diri |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami definisi wawasan diri -Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri wawasan diri -Pelajar mengetahui apakah amalan yang perlu dipraktikan untuk mencapai wawasan diri. |
Refleksi | 4K2 80% memberi perhatian kepada penerangan guru dan dapat menjawab soalan latihan pengukuhan. 20 % tidak memberi tumpuan dan tidak dapat menjawab soalan latihan pengukuhan. Memerlukan perhatian yang lebih daripada guru. |
4S5 Proses P&P berjalan dengan lancar dan semua pelajar dapat menjawab latihan pengukuhan yang diberikan. | |
Tarikh | 13 Jan 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4S4 |
Masa | (8.15 – 9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : Pencapaian Kendiri |
Sub Topik | UNIT 1 : Wawasan Diri |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 4 Nota (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | -Menerangkan definisi wawasan diri -Menghuraikan ciri-ciri wawasan diri - Menerangkan tentang amalan untuk mencapai wawasan diri |
Hasil Pembelajaran | -Pelajar dapat memahami definisi wawasan diri -Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri wawasan diri -Pelajar mengetahui apakah amalan yang perlu dipraktikan untuk mencapai wawasan diri. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar dan semua pelajar dapat menjawab latihan pengukuhan yang diberikan. |
1 comment:
Tq Cikgu,
Saya ucapkan tahniah kerana cikgu dpt menyiapkankan rph dengan baik dan memenuhi syarat-syarat yg diperlukan.
Post a Comment