RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 13 (28 Mac 2011 – 1st April 2011)
Tarikh | 28 Mac 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K1 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
Tarikh | 28 Mac 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K7 |
Masa | (11.30-12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
Tarikh | 29 Mac 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 5S5 |
Masa | (8.15-925) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 3 : Hidup Bermasyarakat |
Sub Topik | Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat. |
BBM | Kertas mahjong (Nota) Buku teks PSK Tingkatan 5 |
Objektif P& P | Menerangkan tentang sumbangan pelbagai pihak terhadap aktiviti kemasyarakatan dari aspek :
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar dan pelajar member tindakbalas kepada guru -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami |
Refleksi | Proses P& P berjalan dengan baik dan pelajar memberi tindakbalas yang baik kepada guru. |
Tarikh | 29 Mac 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | (10.55-12.05) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
Tarikh | 30 Mac 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S3 & 4S5 |
Masa | (7.05-8.15) & (11.30 -12.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
Tarikh | 31 Mac 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 5K7 |
Masa | (7.05-8.15) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 3 : Hidup Bermasyarakat |
Sub Topik | Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat. |
BBM | Kertas mahjong (Nota) Buku teks PSK Tingkatan 5 |
Objektif P& P | Menerangkan tentang sumbangan pelbagai pihak terhadap aktiviti kemasyarakatan dari aspek :
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar dan pelajar member tindakbalas kepada guru -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami |
Refleksi | Proses P& P berjalan dengan baik dan pelajar memberi tindakbalas yang baik kepada guru. |
Tarikh | 31 Mac 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4S4 |
Masa | 10.55-12.05 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
Tarikh | 1 April 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 5K1 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 3 : Hidup Bermasyarakat |
Sub Topik | Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat. |
BBM | Kertas mahjong (Nota) Buku teks PSK Tingkatan 5 |
Objektif P& P | Menerangkan tentang sumbangan pelbagai pihak terhadap aktiviti kemasyarakatan dari aspek :
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar dan pelajar member tindakbalas kepada guru -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami |
Refleksi | Proses P& P berjalan dengan baik dan pelajar memberi tindakbalas yang baik kepada guru. |
Tarikh | 1 April 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4K2 |
Masa | (10.40-11.40) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Sub Topik | Tema : Malaysia Negara Berdaulat |
BBM | Folio Kerja Kursus Tahun 2010 |
Objektif P& P | Memberi pendedahan kepada pelajar cara untuk melakukan kerja kursus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar memahami cara untuk melakukan kerja kursus |
Aktiviti | -Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan. -Guru menyenaraikan perkara-perkara yang perlu ada di dalam laporan kerja kursus. -Guru menerangkan langkah-langkah menghasilkan kerja kursus |
Refleksi | -Pelajar banyak bertanya mengenai kerja kursus dan memberi perhatian kepada penerangan guru. |
No comments:
Post a Comment