RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 16 ( 18 April 2011 – 22 April 2011)
Tarikh | 18 April 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K1 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus PSK |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus bersama kumpulan masing-masing. |
Tarikh | 18 April 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K7 |
Masa | (9.45-10.55) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | BAB 3: Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Nilai 18 : Keharmonian antara Manusia dengan Alam Sekitar |
BBM | Buku teks dan buku rujukan Pendidikan Moral |
Objektif P&P | Menerangkan dan mendedahkan kepada pelajar tentang : - Pelupusan sisa secara terancang dan berteknologi menjamin persekitaran berkualiti. - Usaha mengurangkan penggunaan bahan sumber yang terhad - Usaha menggunakan semula / mengitar semula barang terpakai - Amalan nilai yang perlu dilaksanakan oleh pelajar. |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran
Perasaan
Tingkah Laku
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar dan pelajar memberi perhatian kepada penerangan guru. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar memberi tindakbalas kepada guru.
|
Tarikh | 19 April 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | 8.15-9.25 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | BAB 3: Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Nilai 17 : Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar |
BBM | Buku teks dan buku rujukan Pendidikan Moral |
Objektif P&P | Menerangkan dan mendedahkan kepada pelajar tentang : - Pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar - Usaha penghutanan semula -Usaha mengekalkan keseimbangan ekosistem manusia,flora dan fauna. - Amalan nilai yang perlu dilaksanakan oleh pelajar. |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran
Perasaan
Tingkah Laku
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar dan pelajar memberi perhatian kepada penerangan guru. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar memberi tindakbalas kepada guru. |
Tarikh | 19 April 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.55 – 12.05 |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus PSK |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus bersama kumpulan masing-masing. |
Tarikh | 20 April 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S3 |
Masa | 7.05- 8.15 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus PSK |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus bersama kumpulan masing-masing. |
Tarikh | 20 April 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K7 |
Masa | 9.45-10.55 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus Pendidikan Moral |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus masing-masing. |
Tarikh | 20 April 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S5 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus PSK |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus bersama kumpulan masing-masing. |
Tarikh | 21 April 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.20-11.30 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus Pendidikan Moral |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus masing-masing. |
Tarikh | 21 April 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010 |
Objektif P& P | Memantau pelajar melakukan kerja kursus PSK |
Hasil Pembelajaran | Pelajar sentiasa mengemaskini kerja kursus yang dilakukan mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | -Guru memberi tunjuk ajar kepada pelajar tentang perkara yang masih tidak jelas dan difahami tentang penyediaan kerja kursus. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar berusaha menyiapkan kerja kursus bersama kumpulan masing-masing. |
Tarikh | 22 April 2011 |
Hari | Jumaat |
CUTI UMUM –GOOD FRIDAY |
No comments:
Post a Comment