RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 24 ( 13 Jun 2011 – 17 Jun 2011)
Tarikh | 13 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K1 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengimbas kembali tentang bagaimana perayaan Hari Gawai diraikan pada 1 Jun 2011 |
Aktiviti | Pelajar membuat karangan mengenai perayaan Hari Gawai yang diraikan pada 1 Jun 2011 |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 13 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K7 |
Masa | (9.45-10.55) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Unit 18 : Fikir Dahulu Sebelum Buang –( Nilai 18 : Keharmonian antara Manusia dan Alam Sekitar) |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P&P | Menerangkan tentang pelupusan sisa secara terancangan dan berteknologi menjamin persekitaran berkualiti. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyatakan usaha-usaha mengurangkan penggunaan bahan sumber yang terhad. |
Aktiviti | -Guru member penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 13 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 6RS |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 12 orang |
Tajuk | Bahagian D: Pengenalan kepada beberapa jenis carta dan graf serta bentuknya. |
Sub tajuk | Pengenalan kepada graf dan carta |
Objektif | Menerangkan jenis carta dan graf |
Aktiviti | Penerangan Soal Jawab |
BBM | Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Pelajar mendapat gambaran awal tentang jenis graf dan carta. |
Tarikh | 14 Jun 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | (8.15 – 9.25) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Unit 18 : Fikir Dahulu Sebelum Buang –( Nilai 18 : Keharmonian antara Manusia dan Alam Sekitar) |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P&P | Menerangkan tentang pelupusan sisa secara terancangan dan berteknologi menjamin persekitaran berkualiti. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyatakan usaha-usaha mengurangkan penggunaan bahan sumber yang terhad. |
Aktiviti | -Guru member penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Tarikh | 14 Jun 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 6RS |
Masa | (9.45-10.55) |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 12 orang |
Tajuk | Penyelesaian Masalah |
Objektif | Menerangkan jenis formula di dalam penyelesaian masalah |
Aktiviti | Penerangan Soal Jawab |
BBM | Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Pelajar mendapat gambaran awal tentang bagaimana menyelesaikan soalan penyelesaian masalah. |
Tarikh | 14 Jun 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | (10.55-12.05) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P&P | Memantau dan membantu pelajar menyiapkan kerja khusus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. |
Tarikh | 15 Jun 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S3 |
Masa | 7.05- 8.15 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengimbas kembali tentang bagaimana perayaan Hari Gawai diraikan pada 1 Jun 2011 |
Aktiviti | Pelajar membuat karangan mengenai perayaan Hari Gawai yang diraikan pada 1 Jun 2011 |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K7 |
Masa | 9.45-10.55 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar menyiapkan kerja khusus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus berperingkat. |
Tarikh | 15 Jun 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S5 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengimbas kembali tentang bagaimana perayaan Hari Gawai diraikan pada 1 Jun 2011 |
Aktiviti | Pelajar membuat karangan mengenai perayaan Hari Gawai yang diraikan pada 1 Jun 2011 |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 16 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 6RS |
Masa | (7.05-815) |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 12 orang |
Tajuk | Bahagian C: Kefahaman Teks Laras Sain dan Laras Sastera |
Objektif | Menerangkan cara menjawab soalan kefahaman laras sains dan sastera. |
Aktiviti | Penerangan Soal Jawab |
BBM | Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Pelajar mendapat gambaran awal tentang bagaimana menjawab soalan kefahaman laras sains dan sastera. |
Tarikh | 16 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.20-11.30 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar menyiapkan kerja khusus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus berperingkat. |
Tarikh | 16 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengimbas kembali tentang bagaimana perayaan Hari Gawai diraikan pada 1 Jun 2011 |
Aktiviti | Pelajar membuat karangan mengenai perayaan Hari Gawai yang diraikan pada 1 Jun 2011 |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 17 Jun 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4K2 |
Masa | 10.40 – 11.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Imbas kembali tentang perayaan Hari Gawai pada 1 Jun 2011 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengimbas kembali tentang bagaimana perayaan Hari Gawai diraikan pada 1 Jun 2011 |
Aktiviti | Pelajar membuat karangan mengenai perayaan Hari Gawai yang diraikan pada 1 Jun 2011 |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
No comments:
Post a Comment