RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 25 (20 Jun 2011 – 24 Jun 2011)
Tarikh | 20 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K7 |
Masa | (8.15-9.25) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3 : Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub topic | Unit 19 : Kemapanan Alam Sekitar |
BBM | Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4 Nota Bertulis (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | Menerangkan kepada pelajar tentang pengurusan tanah secara berhikmah menjamin kehidupan berkualiti. Membincangkan tentang pengurusan tanah secara bertanggungjawab untuk pelbagai aktiviti seperti:
|
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Mengetahui kepentingan menjaga dan mengurus alam sekitar dengan berhikmah.
Perasaan - Menghargai pengurusan tanah secara bertanggungjawab
Tingkah laku -Menjaga dan mengurus tanah dengan sebaik-baiknya |
Aktiviti | Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar. Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 20 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 6RS |
Masa | 9.45-10.20 |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 9 orang |
Tajuk | Penyelesaian Masalah |
Sub tajuk | Penyelesaian Masalah Secara Kualitatif |
Objektif | Menerangkan bagaimana menyelesaikan penyelesaian masalah secara kualitatif |
Aktiviti | Penerangan Soalan Latih Tubi |
BBM | Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Pelajar mendapat gambaran awal tentang cara menyelesaikan soalan penyelesaian masalah secara kualitatif |
Tarikh | 20 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K4 |
Masa | (10.55-12.05) |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Sub Topik | Unit 6: Prinsip –prinsip Penting dalam Ajaran Pelbagai Agama |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P&P | Menerangkan kepada pelajar tentang : -Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama yang merangkumi : 1) Nilai 2) Amalan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P hanya dapat dijalankan selama 20 minit sahaja kerana guru terlibat dengan jamuan makan sempena sambutan Hari Bapa SMK Serian 2011. |
Tarikh | 20 Jun 2011 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4S1 |
Masa | 12.05 – 12.40 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Aktiviti | Tiada proses P& P dijalankan kerana guru terlibat dengan jamuan makan sempena sambutan Hari Bapa SMK Serian 2011 dan pelajar dibenarkan pulang awal. |
Tarikh | 21 Jun 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | (8.15 – 9.25) |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3 : Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Unit 19 : Kemapanan Alam Sekitar |
BBM | Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4 Nota Bertulis (Kertas Mahjong) |
Objektif P&P | Menerangkan kepada pelajar tentang pengurusan tanah secara berhikmah menjamin kehidupan berkualiti. Membincangkan tentang pengurusan tanah secara bertanggungjawab untuk pelbagai aktiviti seperti:
|
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Mengetahui kepentingan menjaga dan mengurus alam sekitar dengan berhikmah.
Perasaan - Menghargai pengurusan tanah secara bertanggungjawab
Tingkah laku -Menjaga dan mengurus tanah dengan sebaik-baiknya |
Aktiviti | Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar. Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 21 Jun 2011 |
Hari | Selasa |
Kelas | 6RS |
Masa | (9.45-10.55) |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 9 orang |
Tajuk | Bahagian D : Menukar Teks Linear kepada Teks Bukan Linear |
Objektif | Memberi penerangan dan gambaran tentang jenis-jenis graf. |
Aktiviti | Penerangan Soal Jawab |
BBM | Buku rujukan Pengajian Ace Ahead Oxford Fajar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Pelajar mendapat gambaran awal tentang jenis-jenis graf yang akan dipelajari. |
Tarikh | 22 Jun 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K7 |
Masa | (7.05-8.15) |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Sub Topik | Unit 6: Prinsip –prinsip Penting dalam Ajaran Pelbagai Agama |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P&P | Menerangkan kepada pelajar tentang : -Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama yang merangkumi : 1) Nilai 2) Amalan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan Ceramah Ibu Bapa Cemerlang dan Anak Terbilang di Dewan Masyarakat Serian anjuran PIBG dan UPBK SMK Serian. |
Tarikh | 22 Jun 2011 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S5 |
Masa | 11.30-12.40 |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Sub Topik | Unit 6: Prinsip –prinsip Penting dalam Ajaran Pelbagai Agama |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P& P | Menerangkan kepada pelajar tentang : -Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama yang merangkumi : 1) Nilai 2) Amalan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan Ceramah Ibu Bapa Cemerlang dan Anak Terbilang di Dewan Masyarakat Serian anjuran PIBG dan UPBK SMK Serian. |
Tarikh | 23 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K4 |
Masa | 7.05-8.15 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar menyiapkan kerja khusus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus berperingkat. |
Tarikh | 23 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4S1 |
Masa | 9.45-10.55 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3 : Nilai Berkaitan Alam Sekitar |
Sub Topik | Unit 19 : Kemapanan Alam Sekitar |
BBM | Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4 Nota Bertulis (Kertas Mahjong) |
Objektif P& P | Menerangkan kepada pelajar tentang pengurusan tanah secara berhikmah menjamin kehidupan berkualiti. Membincangkan tentang pengurusan tanah secara bertanggungjawab untuk pelbagai aktiviti seperti:
|
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Mengetahui kepentingan menjaga dan mengurus alam sekitar dengan berhikmah.
Perasaan - Menghargai pengurusan tanah secara bertanggungjawab
Tingkah laku -Menjaga dan mengurus tanah dengan sebaik-baiknya |
Aktiviti | Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar. Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
Tarikh | 23 Jun 2011 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05 |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
SubTopik | Unit 6: Prinsip –prinsip Penting dalam Ajaran Pelbagai Agama |
BBM | Nota Kertas Mahjong dan Buku Teks Moral Tingkatan 4 |
Objektif P & P | Menerangkan kepada pelajar tentang : -Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama yang merangkumi : 1) Nilai 2) Amalan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
|
Aktiviti | -Guru memberi penerangan kepada pelajar berkaitan tajuk yang dibincangkan. -Pelajar bertanya tentang perkara yang tidak difahami. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
Tarikh | 24 Jun 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4K7 |
Masa | 9.40-10.40 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
BBM | Contoh Folio Pendidikan Moral 2010 |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar menyiapkan kerja khusus. |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | -Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus berperingkat. |
Tarikh | 24 Jun 2011 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 6RS |
Masa | (10.40-11.40) |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 |
Jumlah Pelajar | 9 orang |
Tajuk | Bahagian C : Kefahaman Teks Laras Sains |
Objektif | Memberi penerangan tentang penyakit kanser Mendedahkan punca penyakit kanser dan cara mengatasi |
Aktiviti | Penerangan Tayangan video berkaitan dengan kanser. |
BBM | Slide power point LCD |
Nilai | Kerjasama dan menghormati |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancer dan berkesan. |
No comments:
Post a Comment