RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 33 (15 Aug 2011 – 19 Aug 2011)
Tarikh | 15 Aug 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (1.45 ptg- 2.45 ptg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P & P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah dipelajari. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui tahap pemahaman masing-masing berdasarkan ujian bulanan yang diadakan | |
Aktiviti | Menjawab soalan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan ujian yang diberikan. | |
Tarikh | 15 Aug 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (3.00 ptg – 3.25 ptg) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Penyelesaian Masalah | |
Objektif | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah dipelajari. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan yang diberikan | |
BBM | Soalan latihan penyelesaian masalah. | |
Nilai | Bersungguh-sungguh dan menghormati | |
Refleksi | Pelajar membuat latihan yang diberikan. | |
Tarikh | 15 Aug 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (3.50-4.40) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Unit 10 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Nota kertas mahjong Buku teks PSK Tingkatan 4 | |
Objektif P&P | Menerangkan tentang penggun yang rasional yang merangkumi : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna -Etika pengguna dan pengeluar -Standard dan keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab dan aktiviti berkumpulan. | |
Refleksi | -Pelajar dapat menyalin nota dalam masa yang ditetapkan -Pelajar melakukan kerja di dalam kumpulan masing-masing -Proses P& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 15 Aug 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (4.40-5.05) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 16 Aug 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (1.45-2.45) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P & P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah dipelajari. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui tahap pemahaman masing-masing berdasarkan ujian bulanan yang diadakan | |
Aktiviti | Menjawab soalan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan ujian yang diberikan. | |
Tarikh | 16 Aug July 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (3.00-3.50) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Ujian Bulanan 2 | |
Objektif | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah dipelajari. | |
Aktiviti | Menjawab soalan ujian bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan ujian yang diberikan. | |
Tarikh | 17 Aug 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (12.45 – 1.45 ) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Unit 10 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Nota kertas mahjong Buku teks PSK Tingkatan 4 | |
Objektif P&P | Menerangkan tentang penggun yang rasional yang merangkumi : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna -Etika pengguna dan pengeluar -Standard dan keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab dan aktiviti berkumpulan. | |
Refleksi | -Pelajar dapat menyalin nota dalam masa yang ditetapkan -Pelajar melakukan kerja di dalam kumpulan masing-masing -Proses P& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 17 Aug 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4S5 | |
Masa | (4.15-5.05) | |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan | |
Tajuk | Unit 10 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Nota kertas mahjong Buku teks PSK Tingkatan 4 | |
Objektif P& P | Menerangkan tentang penggun yang rasional yang merangkumi : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna -Etika pengguna dan pengeluar -Standard dan keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab dan aktiviti berkumpulan. | |
Refleksi | -Pelajar dapat menyalin nota dalam masa yang ditetapkan -Pelajar melakukan kerja di dalam kumpulan masing-masing -Proses P& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 18 Aug 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (12.45-1.45) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 17 Aug 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (3.00-3.50) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P & P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah dipelajari. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui tahap pemahaman masing-masing berdasarkan ujian bulanan yang diadakan | |
Aktiviti | Menjawab soalan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan ujian yang diberikan. | |
Tarikh | 17 Aug 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S3 | |
Masa | (3.00-3.50) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Unit 10 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Nota kertas mahjong Buku teks PSK Tingkatan 4 | |
Objektif P&P | Menerangkan tentang penggun yang rasional yang merangkumi : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna -Etika pengguna dan pengeluar -Standard dan keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab dan aktiviti berkumpulan. | |
Refleksi | -Pelajar dapat menyalin nota dalam masa yang ditetapkan -Pelajar melakukan kerja di dalam kumpulan masing-masing -Proses P& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 19 Aug 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | 3.55-4.35 | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 19 Aug 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (4.35-5.10) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian E: Latihan Pengukuhan | |
Objektif | Melatih pelajar menjawab soalan latihan dalam masa yang telah ditetapkan | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan menukar teks bukan linear kepada teks linear | |
BBM | Kertas soalan latihan | |
Nilai | Kerjasama dan menghormati | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar . Pelajar dapat menjawab soalan latihan dalam masa yang telah ditetapkan. |
No comments:
Post a Comment