RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 36 (5 Sept 2011 – 9 Sept 2011)
Tarikh | 5 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (8.15-9.25 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub Topik | Unit 31 : Kebebasan Beragama | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : - Menyedari kepentingan menghormati rumah ibadat. - Peka terhadap peraturan yang ada di rumah ibadat. - Menghormati anutan dan amalan agama orang lain - Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri. -Menghormati tempat beribadat agama orang lain. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Mengenali dan memahami pentingnya menghormati tempat ibadat penganut pelbagai agama.
Perasaan -Menghormati tempat beribadat penganut pelbagai agama
Tingkahlaku -Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri dan menghormati tempat beribadat penganut agama lain. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 5 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.20) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Refleksi | Tiada proses P& P kerana pelajar terlibat dalam acara melukis logo 1 Malaysia. | |
Tarikh | 5 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (10.55-12.05) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Perbincangan Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar skema jawapan yang sebenar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui skema jawapan yang sebenar berdasarkan soalan ujian yang diberikan. | |
Aktiviti | Berbincang skema jawapan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar mengetahui skema jawapan yang betul. | |
Tarikh | 5 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (12.05-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 6 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (8.15-9.25) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub tajuk | Unit 31 : Kebebasan Beragama | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : - Menyedari kepentingan menghormati rumah ibadat. - Peka terhadap peraturan yang ada di rumah ibadat. - Menghormati anutan dan amalan agama orang lain - Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri. -Menghormati tempat beribadat agama orang lain. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Mengenali dan memahami pentingnya menghormati tempat ibadat penganut pelbagai agama.
Perasaan -Menghormati tempat beribadat penganut pelbagai agama
Tingkahlaku -Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri dan menghormati tempat beribadat penganut agama lain. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 6 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian C: Kefahaman Teks Laras Sastera | |
Objektif | Menguji tahap pemahaman pelajar. Melatih pelajar menjawab soalan mengikut kehendak soalan. | |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menjawab soalan kefahaman teks laras sastera. Guru berbincang jawapan dengan pelajar. | |
BBM | Buku latihan kefaham teks laras sastera | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 7 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Perbincangan Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar skema jawapan yang sebenar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui skema jawapan yang sebenar berdasarkan soalan ujian yang diberikan. | |
Aktiviti | Berbincang skema jawapan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar mengetahui skema jawapan yang betul. | |
Tarikh | 7 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4S5 | |
Masa | (11.30-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan | |
Tajuk | Perbincangan Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P& P | Mendedahkan kepada pelajar skema jawapan yang sebenar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui skema jawapan yang sebenar berdasarkan soalan ujian yang diberikan. | |
Aktiviti | Berbincang skema jawapan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar mengetahui skema jawapan yang betul. | |
Tarikh | 8 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 8 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub tajuk | Unit 31 : Kebebasan Beragama | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : - Menyedari kepentingan menghormati rumah ibadat. - Peka terhadap peraturan yang ada di rumah ibadat. - Menghormati anutan dan amalan agama orang lain - Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri. -Menghormati tempat beribadat agama orang lain. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Mengenali dan memahami pentingnya menghormati tempat ibadat penganut pelbagai agama.
Perasaan -Menghormati tempat beribadat penganut pelbagai agama
Tingkahlaku -Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri dan menghormati tempat beribadat penganut agama lain. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 8 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S3 | |
Masa | (10.25-11.25) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Perbincangan Ujian Bulanan 2 | |
BBM | Soalan ujian bulanan 2 | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar skema jawapan yang sebenar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengetahui skema jawapan yang sebenar berdasarkan soalan ujian yang diberikan. | |
Aktiviti | Berbincang skema jawapan ujian bulanan 2 | |
Refleksi | Pelajar mengetahui skema jawapan yang betul. | |
Tarikh | 9 Sept 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (9.40-10.40) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P& P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 9 Sept 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (10.40-11.40) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian E: Latihan Pengukuhan | |
Objektif | Melatih pelajar menjawab soalan latihan dalam masa yang telah ditetapkan | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan mentafsir jadual | |
BBM | Kertas soalan latihan | |
Nilai | Kerjasama dan menghormati | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar . Pelajar dapat menjawab soalan latihan dalam masa yang telah ditetapkan. |
No comments:
Post a Comment