RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 37 (12 Sept 2011 – 16 Sept 2011)
Tarikh | 12 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (8.15-9.25 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub Topik | Unit 32 : Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara. | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : -Memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia - Menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara. -Mengetahui perkembangan perkhidmatan sosial yang berlaku dalam masyarakat. -Melibatkan diri dalam pertubuhan sukarela. - Memberikan khidmat social untuk perbuatan negara. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Menyatakan faedah penglibatan diri dalam aktiviti khidmat sosial.
Perasaan -Menyatakan kepentingan menyertai aktiviti khidmat sosial.
Tingkahlaku -Memberi khidmat sosial ke arah pembangunan negara demi kebaikan bersama. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 12 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.20) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian D: Graf Bar Gabungan | |
Objektif | Mendedahkan kepada pelajar tentang graf bar gabungan. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan graf bar gabungan. | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 12 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (10.55-12.05) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 6 : Cabaran Masa Depan | |
Sub Tajuk | Unit 11 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Buku teks PSK dan Nota Kertas Mahjong | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar tentang : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna - Etika pengguna dan pengeluar - Standard keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 12 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (12.05-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 13 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (8.15-9.25) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub tajuk | Unit 32 : Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara. | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
"Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : -Memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia - Menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara. -Mengetahui perkembangan perkhidmatan sosial yang berlaku dalam masyarakat. -Melibatkan diri dalam pertubuhan sukarela. - Memberikan khidmat social untuk perbuatan negara. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Menyatakan faedah penglibatan diri dalam aktiviti khidmat sosial.
Perasaan -Menyatakan kepentingan menyertai aktiviti khidmat sosial.
Tingkahlaku -Memberi khidmat sosial ke arah pembangunan negara demi kebaikan bersama. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 13 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian D: Graf Bar Memesong | |
Objektif | Mendedahkan kepada pelajar tentang graf bar memesong. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan graf bar memesong. | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 14 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 6 : Cabaran Masa Depan | |
Sub tajuk | Unit 11 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Buku teks PSK dan Nota Kertas Mahjong | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar tentang : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna - Etika pengguna dan pengeluar - Standard keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 14 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4S5 | |
Masa | (11.30-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 6 : Cabaran Masa Depan | |
Sub Tajuk | Unit 11 : Pengguna yang rasional | |
BBM | Buku teks PSK dan Nota Kertas Mahjong | |
Objektif P& P | Mendedahkan kepada pelajar tentang : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna - Etika pengguna dan pengeluar - Standard keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 15 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses p& P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 15 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 6 : Nilai Berkaitan Demokrasi | |
Sub tajuk | Unit 32 : Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara. | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini pelajar dapat : -Memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia - Menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara. -Mengetahui perkembangan perkhidmatan sosial yang berlaku dalam masyarakat. -Melibatkan diri dalam pertubuhan sukarela. - Memberikan khidmat social untuk perbuatan negara. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran -Menyatakan faedah penglibatan diri dalam aktiviti khidmat sosial.
Perasaan -Menyatakan kepentingan menyertai aktiviti khidmat sosial.
Tingkahlaku -Memberi khidmat sosial ke arah pembangunan negara demi kebaikan bersama. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 15 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S3 | |
Masa | (10.25-11.25) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 6 : Cabaran Masa Depan | |
BBM | Unit 11 : Pengguna yang rasional | |
Sub Tajuk | Buku teks PSK dan Nota Kertas Mahjong | |
Objektif P&P | Mendedahkan kepada pelajar tentang : - Hak pengguna -Tanggungjawab pengguna - Etika pengguna dan pengeluar - Standard keselamatan pengguna | |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
| |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 16 Sept 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | CUTI UMUM SEMPENA SAMBUTAN HARI 1 MALAYSIA |
1 comment:
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 38 dan 39 dengan kemas, lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
"Tiadalah balasan kebajikan melainkan dengan kebajikan juga" Ayat 60 surah Ar Rahman.
Post a Comment