RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 39 (26 Sept 2011 – 30 Sept 2011)
Tarikh | 26 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (8.15-9.25 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub Topik | Unit 34 : Malaysia yang Bersatu | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini. - Melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat. -Mengutamakan kedamaian dan keharmonian hidup dalam menyelesaikan sesuatu masalah. -Memahami kepentingan hidup bertolak ansur dalam masyarakat berbilang kaum. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam usaha menyatupadukan rakyat ke arah hidup yang aman.
Perasaan - Berasa bangga hidup dalam sebuah negara yang aman.
Tingkah laku - Turut serta dalam usaha-usaha ke arah menyatupadukan masyarakat. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 26 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.20) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian C: Kefahaman Teks Laras Sains | |
Objektif | Melatih pelajar menjawab soalan mengikut masa yang telah ditetapkan. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan bahagian C | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 26 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (10.55-12.05) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 3 dan 4 | |
Sub Tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P&P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 26 Sept 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (12.05-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Kerja Kursus Moral | |
BBM | Contoh folio Pendidikan Moral 2010 | |
Objektif P & P | Memantau dan membantu pelajar melakukan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar mengetahui cara melakukan kerja kursus yang betul seperti yang diarahkan oleh guru. | |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 27 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (8.15-9.25) | |
Subjek | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Tajuk | Unit 34 : Malaysia yang Bersatu | |
Sub tajuk | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
BBM | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini. - Melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat. -Mengutamakan kedamaian dan keharmonian hidup dalam menyelesaikan sesuatu masalah. -Memahami kepentingan hidup bertolak ansur dalam masyarakat berbilang kaum. | |
"Objektif P & P | Pemikiran - Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam usaha menyatupadukan rakyat ke arah hidup yang aman.
Perasaan - Berasa bangga hidup dalam sebuah negara yang aman.
Tingkah laku - Turut serta dalam usaha-usaha ke arah menyatupadukan masyarakat. | |
Hasil Pembelajaran | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Aktiviti | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Refleksi | ||
Tarikh | 27 Sept 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian D: Carta Pai Bertingkat | |
Objektif | Mendedahkan kepada pelajar tentang carta pai bertingkat. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan carta pai bandingan. | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 28 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 3 dan 4 | |
Sub tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P&P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 28 Sept 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4S5 | |
Masa | (11.30-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 3 dan 4 | |
Sub Tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P& P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 29 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Tajuk | Unit 35 : 2 Saling Membantu dan Bekerjasama | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat memahami tentang: -Wawasan 2020 -Iltizam rakyat dalam merealisasikan Wawasan 2020 -Matlamat Wawasan 2020 -Cabaran-cabaran Wawasan 2020 | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Menerangkan kepentingan Wawasan 2020 negara kita.
Perasaan - Menghayati cabaran-cabaran Wawasan 2020.
Tingkah laku - Melibatkan diri dalam aktiviti yang berkaitan dengan Wawasan 2020. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 29 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub tajuk | Unit 34 : Malaysia yang Bersatu | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini. - Melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat. -Mengutamakan kedamaian dan keharmonian hidup dalam menyelesaikan sesuatu masalah. -Memahami kepentingan hidup bertolak ansur dalam masyarakat berbilang kaum. | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam usaha menyatupadukan rakyat ke arah hidup yang aman.
Perasaan - Berasa bangga hidup dalam sebuah negara yang aman.
Tingkah laku - Turut serta dalam usaha-usaha ke arah menyatupadukan masyarakat. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 29 Sept 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S3 | |
Masa | (10.25-11.25) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 3 dan 4 | |
BBM | Ulangkaji | |
Sub Tajuk | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P&P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan jamuan perpisahan En.James Tang. | |
Tarikh | 30 Sept 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (9.40-10.40 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub Topik | Unit 35 : 2 Saling Membantu dan Bekerjasama | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat memahami tentang: -Wawasan 2020 -Iltizam rakyat dalam merealisasikan Wawasan 2020 -Matlamat Wawasan 2020 -Cabaran-cabaran Wawasan 2020 | |
Hasil Pembelajaran | Pemikiran - Menerangkan kepentingan Wawasan 2020 negara kita.
Perasaan - Menghayati cabaran-cabaran Wawasan 2020.
Tingkah laku - Melibatkan diri dalam aktiviti yang berkaitan dengan Wawasan 2020. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 30 Sept 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (10.40-11.40) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian E: Menukar Teks Linear kepada Teks Bukan Linear | |
Objektif | Melatih pelajar menjawab soalan mengikut masa yang telah ditetapkan. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan teks linear kepada teks bukan linear. | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. |
1 comment:
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 38 dan 39 dengan kemas, lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
"Tiadalah balasan kebajikan melainkan dengan kebajikan juga" Ayat 60 surah Ar Rahman.
Post a Comment