RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011
MINGGU 40 (3 Oct 2011 – 7 Oct 2011)
Tarikh | 3 Oct 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (8.15-9.25 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub Topik | Unit 36 : Keistimewaan Dasar Luar Malaysia | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia. - Menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain. -Menerima kenyataan bahawa setiap negara perlu memahami pendirian negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan. - Memberi sokongan terhadap penyelesaian sebarang pertelingkahan secara diplomasi. | |
Hasil Pembelajaran | -Mengetahui aspek-aspek yang diambil kira dalam mengamalkan nilai hormat -menghormati antara negara. -Menyedari kepentingan amalan hormat – menghormati antara negara dalam menjamin kesejahteraan sejagat. -Menyokong dasar kerajaan yang berkaitan dengan hubungan dua hala. -Menyokong Dasar Berkecuali Malaysia yang menghormati semua negara. -Menyokong dan melibatkan diri dalam pelbagai program kea rah mewujudkan hubungan yang baik antara negara. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 3 Oct 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.20) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Tajuk | Bahagian C: Kefahaman Teks Laras Sastera | |
Objektif | Melatih pelajar menjawab soalan mengikut masa yang telah ditetapkan. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru. Latihan menjawab soalan bahagian C | |
BBM | Kertas soalan latihan. | |
Nilai | Kerjasama | |
Refleksi | Proses P & P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 3 Oct 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (10.55-12.05) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 5 dan 6 | |
Sub Tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P&P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 3 Oct 2011 | |
Hari | Isnin | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (12.05-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub Tajuk | Unit 36 : Keistimewaan Dasar Luar Malaysia | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia. - Menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain. -Menerima kenyataan bahawa setiap negara perlu memahami pendirian negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan. - Memberi sokongan terhadap penyelesaian sebarang pertelingkahan secara diplomasi. | |
Hasil Pembelajaran | -Mengetahui aspek-aspek yang diambil kira dalam mengamalkan nilai hormat -menghormati antara negara. -Menyedari kepentingan amalan hormat – menghormati antara negara dalam menjamin kesejahteraan sejagat. -Menyokong dasar kerajaan yang berkaitan dengan hubungan dua hala. -Menyokong Dasar Berkecuali Malaysia yang menghormati semua negara. -Menyokong dan melibatkan diri dalam pelbagai program kea rah mewujudkan hubungan yang baik antara negara. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 4 Oct 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (8.15-9.25) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Tajuk | Bab 7 : Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
Sub tajuk | Unit 36 : Keistimewaan Dasar Luar Malaysia | |
BBM | Nota Kertas Mahjong, Buku teks Moral | |
Objektif P & P | Pada akhir unit ini , pelajar dapat : -Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia. - Menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain. -Menerima kenyataan bahawa setiap negara perlu memahami pendirian negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan. - Memberi sokongan terhadap penyelesaian sebarang pertelingkahan secara diplomasi. | |
Hasil Pembelajaran | -Mengetahui aspek-aspek yang diambil kira dalam mengamalkan nilai hormat -menghormati antara negara. -Menyedari kepentingan amalan hormat – menghormati antara negara dalam menjamin kesejahteraan sejagat. -Menyokong dasar kerajaan yang berkaitan dengan hubungan dua hala. -Menyokong Dasar Berkecuali Malaysia yang menghormati semua negara. -Menyokong dan melibatkan diri dalam pelbagai program kea rah mewujudkan hubungan yang baik antara negara. | |
Aktiviti | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama pelajar | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 4 Oct 2011 | |
Hari | Selasa | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) | |
Tarikh | 5 Oct 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 5 dan 6 | |
Sub tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P&P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 5 Oct 2011 | |
Hari | Rabu | |
Kelas | 4S5 | |
Masa | (11.30-12.40) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Tajuk | Tema 5 dan 6 | |
Sub Tajuk | Ulangkaji | |
BBM | Buku teks PSK dan soalan latihan. | |
Objektif P& P | Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk-tajuk yang telah diajar. | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengukur tahap pemahaman tentang tajuk yang telah diajar. | |
Aktiviti | Menjawab soalan latihan. Perbincangan jawapan dengan guru. | |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | |
Tarikh | 6 Oct 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4K4 | |
Masa | (7.05-8.15) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena PMR 2011. | |
Tarikh | 6 Oct 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S1 | |
Masa | (9.45-10.55) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena PMR 2011. | |
Tarikh | 6 Oct 2011 | |
Hari | Khamis | |
Kelas | 4S3 | |
Masa | (10.25-11.25) | |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena PMR 2011 | |
Tarikh | 7 Oct 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 4K7 | |
Masa | (9.40-10.40 pg) | |
Subjek | Pendidikan Moral | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena PMR 2011 | |
Tarikh | 7 Oct 2011 | |
Hari | Jumaat | |
Kelas | 6RS | |
Masa | (10.40-11.40) | |
Subjek | Pengajian Am Kertas 2 | |
Jumlah Pelajar | 9 orang | |
Aktiviti | Tiada proses P&P dijalankan kerana pelajar dicutikan sempena PMR 2011 |
1 comment:
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 38 dan 39 dengan kemas, lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni in
" You are richer than you think you are"
Post a Comment