RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 29 (16 July 2012 – 20 July 2012)
TARIKH | 16 JULAI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K10 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah -Mendedahkan tentang pembentukan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah - Memahami tentang pembentukan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Hanya 70% pelajar yang memberi kerjasama semasa proses P&P dijalankan. -30% lagi masih tidak memberi kerjasama kepada guru. |
TARIKH | 16 JULAI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah -Mendedahkan tentang pembentukan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah - Memahami tentang pembentukan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Hanya 80% pelajar yang memberi kerjasama semasa proses P&P dijalankan. -20% lagi masih tidak memberi kerjasama kepada guru. |
TARIKH | 16 JULAI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah -Mendedahkan tentang pembentukan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menerangkan tentang konsep Turki Uthmaniyah -Memahami tentang pembentukan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 17 JULAI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15 -9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang sumbangan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Memahami tentang sumbangan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi soalan latihan pengukuhan kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Hanya 60% pelajar yang boleh menjawab soalan latihan pengukuhan dengan baik. -40% lagi masih memerlukan perhatian yang lebih daripada guru. |
TARIKH | 17 JULAI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | Bab 3 : Amalan Demokrasi dan Pilihan Raya di Malaysia |
SUB TAJUK | Amalan Demokrasi di Malaysia Pilihan Raya Umum |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang : -Amalan demokrasi yang di amalkan di Malaysia -Perbezaan Pilihan Raya Kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri - Perbezaan antara Pilihan Raya Umum dengan Pilihan Raya Kecil |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang : -Amalan demokrasi yang di amalkan di Malaysia -Perbezaan Pilihan Raya Kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri - Perbezaan antara Pilihan Raya Umum dengan Pilihan Raya Kecil |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 17 JULAI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 11.30-12.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah -Mendedahkan tentang pembentukan kerajaan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Menerangkan konsep Turki Uthmaniyah - Memahami tentang pembentukan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 18 JULAI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | Bab 3 : Amalan Demokrasi dan Pilihan Raya di Malaysia |
SUB TAJUK | Suruhanjaya Pilihan Raya |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang : - Tugas-tugas Suruhanjaya Pilihan Raya - Kelayakan Pemilih - Kelayakan Calon Bertanding |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang : - Tugas-tugas Suruhanjaya Pilihan Raya - Kelayakan Pemilih - Kelayakan Calon Bertanding |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Sesi soal jawap bersama pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 18 JULAI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.55-12.05 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang sumbangan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Memahami tentang sumbangan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 19 JULAI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | Bab 4 : BADAN PERUNDANGAN PERSEKUTUAN : PARLIMEN |
SUB TAJUK | Parlimen Keistimewaan Parlimen Fungsi Parlimen Persidangan Parlimen |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang : Parlimen Keistimewaan Parlimen Fungsi Parlimen Persidangan Parlimen |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang : Parlimen Keistimewaan Parlimen Fungsi Parlimen Persidangan Parlimen |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Guru memberi soalan latiha pengukuhan kepada pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 19 JULAI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | 9.45-10.20 |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang sumbangan kerajaan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Memahami tentang sumbangan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi soalan latihan pengukuhan kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik |
TARIKH | 19 JULAI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | Latihan Pengukuhan |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah di ajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menguji tahap pemahaman masing-masing terhadap tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | -Menjawab soalan latihan pengukuhan yang diberi oleh guru. |
REFLEKSI | -Hanya 60% yang dapat menjawab soalan latihan pengukuhan yang diberikan. -40% lagi masih memerlukan perhatian yang lebih oleh guru. |
TARIKH | 19 JULAI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K9 |
MASA | 12.05-12.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | Latihan Pengukuhan |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menguji tahap pemahaman pelajar tentang tajuk yang telah di ajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- -Menguji tahap pemahaman masing-masing terhadap tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | -Menjawab soalan latihan pengukuhan yang diberi oleh guru. |
REFLEKSI | -Hanya 60% yang dapat menjawab soalan latihan pengukuhan yang diberikan. -40% lagi masih memerlukan perhatian yang lebih oleh guru. |
TARIKH | 20 JULAI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 6RK4 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | PENGAJIAN AM |
TAJUK | Bab 4 : BADAN PERUNDANGAN PERSEKUTUAN : PARLIMEN |
SUB TAJUK | Dewan Rakyat Dewan Negara |
BBM | Buku rujukan Teks –Pra U STPM Longman |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan dan menerangkan kepada pelajar tentang : Dewan Rakyat Dewan Negara |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat memahami tentang : Dewan Rakyat Dewan Negara |
AKTIVITI | -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. -Guru memberi penerangan kepada pelajar. -Guru memberi soalan latiha pengukuhan kepada pelajar. |
REFLEKSI | - Semua pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 20 JULAI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 8.15- 9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 6 : PEMBENTUKAN KERAJAAN ISLAM DAN SUMBANGANNYA |
SUB TAJUK | KERAJAAN TURKI UTHMANIYAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku rujukan Sejarah Tingkatan 4 Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan tentang sumbangan kerajaan Turki Uthmaniyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat :- - Memahami tentang sumbangan kerajaan Turki Uthmaniyah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi soalan latihan pengukuhan kepada pelajar. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
1 comment:
Cikgu,
RPH anda kemaskini dan lengkap. Keep up the good work!
Post a Comment