RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2013
MINGGU
15 (8 April -12
April 2013)
TARIKH
|
8 APRIL 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
7.05-8.15
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Carta
Pai Bertingkat
|
BBM
|
Nota
Pembelajaran Local Publications
Kertas
Graf
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengetahui
dan melakarkan teks bukan linear
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Menganalisa
-Menjana
idea
-Menyelesai
masalah
|
AKTIVITI
|
Penerangan
Perbincangan
Latihan
|
REFLEKSI
|
Proses
P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
|
TARIKH
|
8 APRIL 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S3
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
Hidup
Bermasyarakat
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Kepekaan dan
tindakan terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat :
-Penyalahgunaan
najis dadah
-Pergaulan
bebas
-Penderaan
-Vandalisme
-Gangsterisme
-Penyalahgunaan
teknologi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menjelaskan
isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menyenaraikan
akibat masalah sosial dalam masyarakat
Kemahiran
sivik
·
Mengambil
tindakan yang wajar untuk menangani isu dan masalah sosial
Nilai
sivik
·
Peka
terhadap isu dan masalah sosial dalam masyarakat
·
Menghargai
usaha agensi yang terlibat bagi menangani isu dan masalah sosial dalam
masyarakat
|
AKTIVITI
|
-Sumbang saran tentang
cara untuk mengatasi isu dan
masalah sosial dalam masyarakat
-Menghasilkan
direktori badan kerajaan dan bukan
kerajaan yang boleh dirujuk untuk
menyelesaikan isu
dan masalah sosial
-Menulis surat
kepada badan-badan yang berkaitan
untuk memberikan cadangan dalam menangani
isu dan
masalah sosial di kawasan setempat
|
REFLEKSI
|
Proses
P&P berjalan dengan lancar. Objektif dapat di capai.
|
TARIKH
|
8 APRIL
2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
10.55-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 4: PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA
4.1 Malayan Union
4.1.1
Sebab-sebab Pengenalan Malayan Union
4.1.2 Ciri-ciri Perjanjian Malayan Union
1946
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Para
pelajar di harap dapat :
-Menyenaraikan
sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan
-
Menyatakan ciri-ciri Perjanjian
Malayan Union 1946
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh gur
Soal
jawab bersama pelajar
Menjawab
soalan latihan
|
BBM
|
Buku
teks,buku rujukan
|
KBKK
|
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Berbangga
sebagai Malaysia
-Menghormati
raja dan pemimpin negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan Malaya
Union
|
REFLEKSI KENDIRI
|
100%
objektif dicapai. Semua pelajar dapat
menghuraikan fakta dan menjawab soalan dengan tepat.
|
TARIKH
|
9 – 10 APRIL 2013
|
HARI
|
SELASA dan RABU
|
AKTIVITI
|
Tiada
proses P&P kerana guru mengiringi pelajar untuk Kejohanan Bola Tampar
MSSM Bahagian Samarahan di SMK Pesantren ATM.
|
TARIKH
|
11 APRIL 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Kerja
Kursus PBS
|
BBM
|
Manual
PBS
|
OBJEKTIF P& P
|
Rumusan
dan Kesimpulan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-Menganalisa
-Menjana
idea
-Menyelesai
masalah
|
AKTIVITI
|
Penerangan
Perbincangan
|
REFLEKSI
|
Proses
P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
|
TARIKH
|
11 APRIL 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.55
-11.30
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 4: PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA
4.1 Malayan Union
4.1.1
Sebab-sebab Pengenalan Malayan Union
4.1.2 Ciri-ciri Perjanjian Malayan Union
1946
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Para
pelajar di harap dapat :
-Menjelaskan
reaksi rakyat tempatan terhadap Malayan Union
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
Menjawab
soalan latihan
|
BBM
|
Buku
teks,buku rujukan
|
KBKK
|
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Berbangga
sebagai Malaysia
-Menghormati
raja dan pemimpin negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan Malaya
Union
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Hanya
70% yang dapat menjawab dengan baik. 30% masih tidak menumpukan perhatian
dalam kelas.
|
TARIKH
|
12 APRIL 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bahagian
C-Esei
|
SUB TAJUK
|
Integrasi
dan Perpaduan
|
BBM
|
Buku
Teks Longman Pengajian Am
Nota
Pembelajaran dan Lembaran Praktisk Pengajian Am –Local Publications
Slaid
Power Point
|
OBJEKTIF P& P
|
Membincangkan
isu –isu perpaduan dan langkah memupuk perpaduan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mencari hubungkait maklumat
Pelajar
dapat menjana idea
|
AKTIVITI
|
Pembentangan
oleh pelajar
Soal
jawab
Penerangan
oleh guru
Latihan
esei
|
REFLEKSI
|
Proses
P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
|
TARIKH
|
12 APRIL 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 4: PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA
4.1 Malayan Union
4.1.3 Reaksi Terhadap Malayan Union
4.1.4 Tindakan Orang Melayu Menentang
Malayan
Union
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Para
pelajar di harap dapat :
-Menyenaraikan
sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan
-
Menyatakan ciri-ciri Perjanjian
Malayan Union 1946
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh gur
Soal
jawab bersama pelajar
Menjawab
soalan latihan
|
BBM
|
Buku
teks,buku rujukan
|
KBKK
|
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Berbangga
sebagai Malaysia
-Menghormati
raja dan pemimpin negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan Malaya
Union
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Hanya
70% yang dapat menjawab dengan baik. 30% masih tidak menumpukan perhatian
dalam kelas.
|
No comments:
Post a Comment