RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2013
MINGGU
28 (8 Julai - 12 Julai 2013)
TARIKH
|
8 JULAI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
7.05-8.05
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Peringkat
Global-PBB
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajian AM –Pelangi
|
OBJEKTIF P& P
|
Menyatakan ideologi , wawasan dan dasar negara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menghurai
idea dan pendapat
Menghubung
kait
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Latihan
untuk pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai.
|
TARIKH
|
8 JULAI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S3
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
-Prinsip-prinsip
penting dalam ajaran pelbagai agama
-Nilai
-Amalan
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan kepada
pelajar tentang prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menerangkan
nilai-nilai murni yang terdapat dalam pelbagai agama
·
Menyatakan
amalan ajaran agama masing-masing dan pelbagai agama lain di Malaysia
Kemahiran
sivik
·
Mengamalkan
nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai
sivik
·
Menghormati
nilai-nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
AKTIVITI
|
·
Berbincang
tentang amalan pelbagai agama
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
8 JULAI 2013
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
10.25-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pengukuhan
Negara Dan Bangsa
|
SUB TAJUK
|
Cadangan
Ke Arah Pembentukan Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan
cadangan gagasan Malaysia oleh tokoh-tokoh tertentu
-Menyenaraikan
sebab-sebab penubuhan Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Bekerjasama
Bertanggungjawab
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mengamalkan
sikap bertolak ansur
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
9 JULAI 2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pengukuhan
Negara Dan Bangsa
|
SUB TAJUK
|
Cadangan
Ke Arah Pembentukan Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan
cadangan gagasan Malaysia oleh tokoh-tokoh tertentu
-Menyenaraikan
sebab-sebab penubuhan Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Bekerjasama
Bertanggungjawab
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mengamalkan
sikap bertolak ansur
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
9 JULAI
2013
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.55
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
-Prinsip-prinsip
penting dalam ajaran pelbagai agama
-Nilai
-Amalan
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan kepada
pelajar tentang prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menerangkan
nilai-nilai murni yang terdapat dalam pelbagai agama
·
Menyatakan
amalan ajaran agama masing-masing dan pelbagai agama lain di Malaysia
Kemahiran
sivik
·
Mengamalkan
nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai
sivik
·
Menghormati
nilai-nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
AKTIVITI
|
·
Berbincang
tentang amalan pelbagai agama
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
10 JULAI
2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K8
|
MASA
|
7.05-8.05
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
-Prinsip-prinsip
penting dalam ajaran pelbagai agama
-Nilai
-Amalan
|
BBM
|
Buku
Teks PSK Tingkatan 4
|
OBJEKTIF P& P
|
Mendedahkan kepada
pelajar tentang prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pengetahuan
sivik
·
Menerangkan
nilai-nilai murni yang terdapat dalam pelbagai agama
·
Menyatakan
amalan ajaran agama masing-masing dan pelbagai agama lain di Malaysia
Kemahiran
sivik
·
Mengamalkan
nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai
sivik
·
Menghormati
nilai-nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
AKTIVITI
|
·
Berbincang
tentang amalan pelbagai agama
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
10 JULAI 2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
5K4
|
MASA
|
9.25-10.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pengukuhan
Negara Dan Bangsa
|
SUB TAJUK
|
Faktor-faktor
Pembentukan Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan
faktor-faktor pembentukan Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Bekerjasama
Bertanggungjawab
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mengamalkan
sikap bertolak ansur
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
10 JULAI
2013
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
10.55-11.55
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Bukan
Linear Kepada Linear- Jadual
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajian AM –Pela ngi
|
OBJEKTIF P& P
|
Mengetahui dan menghurai teks bukan linear
linear (ABK)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Menyelesai
masalah
Menjana
Idea
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Latihan
untuk pelajar
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai.
|
TARIKH
|
11 JULAI 2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.05-9.05
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Malaysia
dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajian AM –Pela ngi
|
OBJEKTIF P& P
|
Menyatakan isu-isu berkaitan Malaysia dan PBB
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Memberi
pendapat
Menjana
idea
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai.
|
TARIKH
|
11 JULAI
2013
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.25-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pengukuhan
Negara Dan Bangsa
|
SUB TAJUK
|
Faktor-faktor
Pembentukan Malaysia
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan
faktor-faktor pembentukan Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Bekerjasama
Bertanggungjawab
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Mengamalkan
sikap bertolak ansur
|
ISTILAH/KONSEP
|
gagasan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai
|
TARIKH
|
12 JULAI 2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
Topik 2
–Penglibatan, Peranan dan Sumbangan Malaysia
-Peringkat Serantau (ASEAN)
|
SUB TAJUK
|
Isu-isu
Serantau-Isu Antartika
|
BBM
|
Teks
STPM Pengajian AM –Pela ngi
|
OBJEKTIF P& P
|
Menyatakan peranan Malaysia di peringkat ASEAN
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Memberi
pendapat
Menjana
idea
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab
|
REFLEKSI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai.
|
TARIKH
|
12 JULAI
2013
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
5K9
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
Pengukuhan
Negara Dan Bangsa
|
SUB TAJUK
|
Reaksi
Dalam Negeri dan Luar Negara
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menjelaskan
reaksi dalam negeri dan negara luar terhadap pembentukan Malaysia
|
AKTIVITI
|
Penerangan
oleh guru
Soal
jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Sejarah Tingkatan 5
|
KBKK
|
Bekerjasama
Bertanggungjawab
|
|
Mengamalkan
sikap bertolak ansur
|
|
gagasan
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P
dan P berjalan dengan lancar
Objektif
dapat dicapai
|
No comments:
Post a Comment