RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
MINGGU 4 (19
Januari 2015 - 23 Januari 2015)
TARIKH
|
19 JANUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
TEMA 1 : PENCAPAIAN KENDIRI
UNIT 1 : Wawasan Diri
|
OBJEKTIF
|
Menerangkan ciri-ciri wawasan diri
Menghuraikan kepentingan wawasan diri
Mengamalkan usaha yang gigih untuk
mencapai wawasan diri.
|
AKTIVITI
|
Membuat peta minda tentang wawasan
diri
Perbincangan bersama pelajar
|
BBM
|
Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
|
TARIKH
|
19 JANUARI
2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
10.20 – 10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
Tamadun Awal Dunia
-Makna Tamadun
-Ciri-ciri Tamadun
|
OBJEKTIF
|
Memahami pembentukan tamadun awal
manusia
Menerangkan konsep tamadun
Menyatakan ciri-ciri tamadun
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P ditangguhkan kerana
pelajar terlibat dengan pembahagian buku teks
|
TARIKH
|
19 JANUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KENEGARAAN
–MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
|
SUB TOPIK
|
PETUNJUK NEGARA MAJU DAN SEJAHTERA
-Agama dan Kepercayaan
-Ekonomi
-Politik
-Prasarana
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan konsep sesebuah negara
maju dan sejahtera
Menghubungkaitkan permasalahan sosial
dan kaitan dengan agama.
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Mencari
hubungkait maklumat
Menganalisa
|
Aktiviti
|
Penerangan, soal jawab.
|
BBM
|
Buku Teks Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
20 JANUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
Tamadun Awal Dunia
-Makna Tamadun
-Ciri-ciri Tamadun
|
OBJEKTIF
|
Memahami pembentukan tamadun awal
manusia
Menerangkan konsep tamadun
Menyatakan ciri-ciri tamadun
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
20 JANUARI
2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
JADUAL
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan jadual
dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan
jadual
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat jadual.
|
TARIKH
|
20 JANUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB
TOPIK
|
Tamadun Awal Dunia
-Makna Tamadun
-Ciri-ciri Tamadun
|
OBJEKTIF
|
Memahami pembentukan tamadun awal
manusia
Menerangkan konsep tamadun
Menyatakan ciri-ciri tamadun
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
21 -22 JANUARI 2015
|
HARI
|
RABU DAN KHAMIS
|
AKTIVITI
|
GURU TERLIBAT DENGAN KURSUS RUBRIK
PEMARKAHAN DAN KERJA KURSUS PENGAJIAN AM DI JPNS, KUCHING, SARAWAK
|
TARIKH
|
23 JANUARI 2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
8.15 – 9.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
Tamadun Awal Dunia
-Makna Tamadun
-Ciri-ciri Tamadun
|
OBJEKTIF
|
Memahami pembentukan tamadun awal
manusia
Menerangkan konsep tamadun
Menyatakan ciri-ciri tamadun
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
23 JANUARI
2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
TAJUK
5 : KERJA KURSUS.
|
OBJEKTIF
|
Taklimat
kerja kursus
Penyediaan
tajuk mengikut tema
|
AKTIVITI
|
Pelajar
membincangkan tajuk masing-masing
|
BBM
|
Manual
kerja kursus
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment