RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
MINGGU 6 (2
Februari 2015 – 6 Februari 2015)
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
Perkembangan
Diri Yang Seimbang
|
OBJEKTIF
|
Menghuraikan
pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.
|
AKTIVITI
|
Aktiviti berkumpulan
|
BBM
|
Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
|
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
10.20 – 10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun
Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
|
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KENEGARAAN
–MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
|
SUB TOPIK
|
BAB 7 : Ideologi dan Wawasan Negara
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan ideologi, wawasan dan
dasar negara.
Menghubungkaitkan wawasan negara
dengan cabaran semasa
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Menghurai
idea dan pendapat
Menghubunkait
idea
|
Aktiviti
|
Penerangan, soal jawab.
|
BBM
|
Buku Teks Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
3 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Mesir Purba
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun
Mesir Purba
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
3 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
GRAF GARIS KOMPAUN
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan graf garis
kompaun dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan
graf bar kompaun
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar kompaun.
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB
TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Mesir Purba
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun
Mesir Purba
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
4 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
GRAF GARIS KOMPONEN
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan graf
garis komponen dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan
graf bar komponen
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat graf garis komponen.
|
TARIKH
|
4 FEBRUARI 20152015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang
Ho.
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P ditangguhkan kerana
pelajar terlibat dengan pembahagian buku teks
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun
Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P ditangguhkan kerana
pelajar terlibat dengan taklimat kerjaya.
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
Esei-Agama dan Kepercayaan : LGBT
|
OBJEKTIF
|
Mengaplikasikan kemahiran belajar dan
menghasilkan satu tugasan berkualiti.
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Latihan esei kepada pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB
TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun
Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
6 FEBRUARI 20152015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
8.15 – 9.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho -sambungan
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang
Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
30 JANUARI
2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
TAJUK
5 : KERJA KURSUS.
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan
kepada methodology kajian
|
AKTIVITI
|
Pelajar
menyediakan methodology masin-masing
Permurnian
bersama guru
|
BBM
|
Manual
kerja kursus
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment