RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
MINGGU 7 (9
Februari 2015 – 13 Februari 2015)
TARIKH
|
9 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
SIVIK KEWARGANEGARAAN
|
TAJUK
|
Keluarga
yang bahagia
|
OBJEKTIF
|
Menghuraikan
pelbagai aspek tentang keluarga bahagia.
|
AKTIVITI
|
Aktiviti berkumpulan
|
BBM
|
Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
|
TARIKH
|
9 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
10.20 – 10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TOPIK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan latar belakang tamadun
Yunani.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
|
TARIKH
|
9 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
KENEGARAAN
–MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
|
SUB TOPIK
|
BAB 8 : DASAR EKONOMI NEGARA
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan dasar-dasar yang berkaitan
dengan ekonomi.
Menghubungkaitkan dasar-dasar ekonomi
dengan dengan cabaran semasa
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Menghurai
idea dan pendapat
Menghubungkait
idea
|
Aktiviti
|
Penerangan, soal jawab.
|
BBM
|
Buku Teks Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
10 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang
Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
10 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
GRAF BAR MEMESONG
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan graf bar
memesong dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan
graf bar kompaun
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar memesong.
|
TARIKH
|
10 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
|
SUB
TOPIK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
|
OBJEKTIF
|
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang
Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa
pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
11 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN
AM
|
TAJUK
|
GRAF BAR MEMESONG-sambungan
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan cara menyediakan graf bar
memesong dengan betul
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan
graf bar komponen
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
70%
pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar memesong.
|
TARIKH
|
11 FEBRUARI 20152015
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
12.05-12.40
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TOPIK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Rom
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan latar belakang tamadun Rom
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P ditangguhkan kerana
pelajar terlibat dengan pembahagian buku teks
|
TARIKH
|
12 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TOPIK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan latar belakang tamadun Yunani
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P ditangguhkan kerana
pelajar terlibat dengan taklimat kerjaya.
|
TARIKH
|
12 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
Esei- Ekonomi
|
OBJEKTIF
|
Mengaplikasikan kemahiran belajar dan
menghasilkan satu tugasan berkualiti.
|
KEMAHIRAN BELAJAR
|
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
|
AKTIVITI
|
Penerangan kepada pelajar
Latihan esei kepada pelajar
|
BBM
|
Buku
Teks Pengajian Am
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
12 FEBRUARI 2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4S2
|
MASA
|
10.55 – 12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB
TOPIK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan latar belakang tamadun Yunani
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada
pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
13 FEBRUARI 20152015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
8.15 – 9.25
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TOPIK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Rom-sambungan
|
OBJEKTIF
|
Menyatakan latar belakang tamadun Rom
|
AKTIVITI
|
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar. Proses P dan P perlu dilakukan
berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
|
TARIKH
|
13 JANUARI
2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK5
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
TAJUK
5 : KERJA KURSUS.
|
OBJEKTIF
|
Pendedahan
kepada pengenalan
|
AKTIVITI
|
Pelajar
menyediakan pengenalan masing-masing
Permurnian
bersama guru
|
BBM
|
Manual
kerja kursus
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses
P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment