RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 5 (30 Januari 2012 – 3 Februari 2012)
Tarikh | 30 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Kelas | 4K9 |
Masa | 7.05-8.15 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 30 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Kelas | 5K7 |
Masa | 9.45-10.55 |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : PENCAPAIAN KENDIRI UNIT 2 : PERIKEMANUSIAAN KE ARAH KESEJAHTERAAN NEGARA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku rujukan PSK Tingkatan 5 |
Objektif P& P | Menerangkan dan menghuraikan konsep : - Empati - Menghargai nyawa - Menjaga maruah - Cinta akan keamanan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik - Menerangkan konsep perikemanusiaan - Menghuraikan isu-isu kemanusiaan - Menjelaskan kepentingan nilai-nilai perikemanusiaan kepada masyarakat Kemahiran Sivik - Mengamalkan cara hidup berperikemanusiaan - Melibatkan diri secara aktif dalam pembentukan masyarakat penyayang Nilai Sivik - Menghargai kesejahteraan negara |
Aktiviti | - Mengadakan sumbang saran mengenai isu-isu kemanusiaan yang terdapat dalam klip video, poster dan keratan akhbar. - Penerangan oleh guru |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 31 Januari 2012 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K10 |
Masa | 8.15-9.25 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 31 Januari 2012 |
Hari | Selasa |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.55-11.30 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 1 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K9 |
Masa | (7.05-8.15) |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 1 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4K10 |
Masa | 10.55-11.30 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses pembentukan |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat : Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses pembentukan |
Aktiviti | Melabel peta Melukis kerangka masa Penerangan oleh guru |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 1 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05-12.40 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Mesir Purba berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses pembentukan - Ciri-ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat : Menghuraikan tentang tamadun Mesopotamia berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses pembentukan - Ciri –ciri tamadun |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 2 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K4 |
Masa | (7.05-8.15) |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat: Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi - Kerangka masa - Proses Pembentukan - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Melukis kerangka masa Melabel peta Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 2 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.20 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Ciri-ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Ciri-ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Penerangan dan soal jawab. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 2 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 5K4 |
Masa | 10.55 -12.05 |
Subjek | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
Tajuk | TEMA 1 : PENCAPAIAN KENDIRI UNIT 2 : PERIKEMANUSIAAN KE ARAH KESEJAHTERAAN NEGARA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku rujukan PSK Tingkatan 5 |
Objektif P& P | Menerangkan dan menghuraikan konsep : - Empati - Menghargai nyawa - Menjaga maruah - Cinta akan keamanan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik - Menerangkan konsep perikemanusiaan - Menghuraikan isu-isu kemanusiaan - Menjelaskan kepentingan nilai-nilai perikemanusiaan kepada masyarakat Kemahiran Sivik - Mengamalkan cara hidup berperikemanusiaan - Melibatkan diri secara aktif dalam pembentukan masyarakat penyayang Nilai Sivik - Menghargai kesejahteraan negara |
Aktiviti | - Mengadakan sumbang saran mengenai isu-isu kemanusiaan yang terdapat dalam klip video, poster dan keratan akhbar. - Penerangan oleh guru |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 3 Februari 2012 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4K10 |
Masa | (7.05-8.15) |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat : Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | Penerangan oleh guru |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Tarikh | 3 Februari 2012 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 4S2 |
Masa | 10.40-11.40 |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
Objektif P& P | Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi tamadun - Kerangka masa - Proses pembentukan tamadun - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat : Menghuraikan tentang tamadun Indus berkaitan : - Lokasi tamadun - Kerangka masa - Proses pembentukan tamadun - Ciri –ciri tamadun - Sumbangan tamadun |
Aktiviti | -Penerangan dan soal jawab oleh guru. -Melukis kerangka masa -Melabel peta |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik semasa proses P&P dijalankan. Proses P&P berjalan dengan lancar. |
No comments:
Post a Comment