RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 6 (6 FEBRUARI 2012 – 10 FEBRUARI 2012)
TARIKH | 6 FEBRUARI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | CUTI SEMPENA MAULIDUR RASUL |
TARIKH | 7 FEBRUARI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | TAMADUN HWANG HO |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Menerangkan tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : - Lokasi dan kerangka masa -Proses pembentukan tamadun -Ciri-ciri tamadun -Sumbangan tamadun |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menghuraikan tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : - Lokasi dan kerangka masa -Proses pembentukan tamadun -Ciri-ciri tamadun -Sumbangan tamadun |
AKTIVITI | -Melukis kerangka masa -Melabel peta -Penerangan dan soal jawab oleh guru. |
REFLEKSI | -60% pelajar dapat memahami topik yang diajar.40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
TARIKH | 7 FEBRUARI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | LATIHAN PENGUKUHAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mengukuhkan lagi pemahaman pelajar tentang topik yang telah diajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengimbas kembali tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | Menjawab latihan pengukuhan di dalam buku teks muka surat 5 dan 8 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan pengukuhan dengan baik. |
TARIKH | 8 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K9 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | TAMADUN HWANG HO |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P & P | Mendedahkan kepada pelajar tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : - Ciri-ciri tamadun Hwang Ho -Sumbangan tamadun Hwang Ho |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menerangkan tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : -Ciri –ciri tamadun Hwang Ho -Sumbangan tamadun Hwang ho |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru -Soal jawab bersama pelajar |
REFLEKSI | 60% pelajar memahami topik yang di ajar dan 40% masih memerlukan bimbingan dari guru. |
TARIKH | 8 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | LATIHAN PENGUKUHAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mengukuhkan lagi pemahaman pelajar tentang topik yang telah diajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengimbas kembali tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | Menjawab latihan pengukuhan di dalam buku teks muka surat 5 dan 8 |
REFLEKSI | 55% sahaja yang dapat menjawab latihan dengan baik. 45% masih memerlukan permerhatian yang khusus dari guru. |
TARIKH | 8 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4S2 |
MASA | 12.05-12.40 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | Latihan Pengukuhan |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mengukuhkan lagi pemahaman pelajar tentang topik yang telah diajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengimbas kembali tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | Menjawab latihan pengukuhan di dalam buku teks muka surat 5 dan 8 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan pengukuhan dengan baik. |
TARIKH | 9 FEBRUARI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | TAMADUN HWANG HO |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Menerangkan tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : - Lokasi dan kerangka masa -Proses pembentukan tamadun -Ciri-ciri tamadun -Sumbangan tamadun |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menghuraikan tentang Tamadun Hwang Ho berkaitan : - Lokasi dan kerangka masa -Proses pembentukan tamadun -Ciri-ciri tamadun -Sumbangan tamadun |
AKTIVITI | -Melukis kerangka masa -Melabel peta -Penerangan dan soal jawab oleh guru. |
REFLEKSI | -Semua pelajar dapat memahami topik yang diajar. -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 9 FEBRUARI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.45-10.20 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA |
SUB TAJUK | LATIHAN PENGUKUHAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mengukuhkan lagi pemahaman pelajar tentang topik yang telah diajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengimbas kembali tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | Menjawab latihan pengukuhan di dalam buku teks muka surat 5 dan 8 |
REFLEKSI | -60% sahaja yang dapat menjawab latihan dengan baik. -40% masih memerlukan permerhatian yang khusus dari guru. |
TARIKH | 9 FEBRUARI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 5K4 |
MASA | 10.55 -12.05 |
SUBJEK | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
TAJUK | TEMA 1 : PENCAPAIAN KENDIRI |
SUB TAJUK | LATIHAN PENGUKUHAN |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku rujukan PSK Tingkatan 5 |
OBJEKTIF P& P | Mengukuhkan lagi pemahaman pelajar tentang topik yang telah diajar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengimbas kembali tajuk yang telah diajar. |
AKTIVITI | Menjawab latihan pengukuhan di dalam buku teks muka surat 17, 18,36 dan 37 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan pengukuhan dengan baik. |
TARIKH | 10 FEBRUARI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | LATAR BELAKANG TAMADUN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan kepada pelajar tentang latar belakang tamadun berikut : - Tamadun Yunani - Tamadun Rom - Tamadun India - Tamadun China |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan latar belakang tamadun berikut : -Tamadun Yunani -Tamadun Rom -Tamadun India -Tamadun China |
AKTIVITI | -Melabel peta -Penerangan oleh guru -Soal jawab bersama pelajar |
REFLEKSI | -30% pelajar masih tidak memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan memerlukan perhatian yang khusus daripada guru. |
TARIKH | 10 FEBRUARI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | LATAR BELAKANG TAMADUN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan kepada pelajar tentang latar belakang tamadun berikut : - Tamadun Yunani - Tamadun Rom - Tamadun India - Tamadun China |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan latar belakang tamadun berikut : -Tamadun Yunani -Tamadun Rom -Tamadun India -Tamadun China |
AKTIVITI | -Melabel peta -Penerangan oleh guru -Soal jawab bersama pelajar |
REFLEKSI | -Proses P& P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 11 FEBRUARI 2012 (SABTU GANTI 1 – jadual hari Khamis) |
HARI | SABTU |
KELAS | 4K4 |
MASA | (7.05-8.05) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | LATAR BELAKANG TAMADUN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan kepada pelajar tentang latar belakang tamadun berikut : - Tamadun Yunani - Tamadun Rom - Tamadun India - Tamadun China |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan latar belakang tamadun berikut : -Tamadun Yunani -Tamadun Rom -Tamadun India -Tamadun China |
AKTIVITI | -Melabel peta -Penerangan oleh guru -Soal jawab bersama pelajar |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 11 FEBRUARI 2012 (CUTI GANTI 1 – jadual hari Khamis) |
HARI | SABTU |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.15-9.45 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | LATAR BELAKANG TAMADUN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4. Buku rujukan : Target Sejarah-Sasbadi |
OBJEKTIF P& P | Mendedahkan kepada pelajar tentang latar belakang tamadun berikut : - Tamadun Yunani - Tamadun Rom |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan latar belakang tamadun berikut : -Tamadun Yunani -Tamadun Rom |
AKTIVITI | -Melabel peta -Penerangan oleh guru -Soal jawab bersama pelajar |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar |
TARIKH | 11 FEBRUARI 2012 (CUTI GANTI 1 – jadual hari Khamis) |
HARI | SABTU |
KELAS | 5K4 |
MASA | 10.15-11.15 |
SUBJEK | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
TAJUK | TEMA 2 : HUBUNGAN KEKELUARGAAN |
SUB TAJUK | PERSIAPAN MEMBINA KELUARGA KE ARAH MASYARAKAT MAPAN |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 5 |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar pentingnya hubungan kekeluargaan |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan pentingnya hubungan kekeluargaan |
AKTIVITI | -Membuat carta alir sesebuah keluarga |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
1 comment:
RPH Minggu 5-6 bagi tahun 2012 dikemas kini dan lengkap.
Post a Comment