RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 12 (19 Mac 2012 – 23 Mac 2012)
TARIKH | 19 MAC 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K9 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 (sambungan) |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 19 MAC 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 20 MAC 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 –BAHAGIAN B |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 20 MAC 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 (BAHAGIAN A) |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 21 MAC 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K9 |
MASA | (8.15 – 9.05) (Masa Perhimpunan) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | KEMUNCULAN AGAMA DAN AJARAN UTAMA DUNIA –(SAMBUNGAN) |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P & P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang kemunculan agama dan ajaran utama dunia iaitu agama Hindu,Buddha,Kristian, Islam,Confucianisme dan Taoisme. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang kemunculan agama dan ajaran utama dunia iaitu agama Hindu,Buddha,Kristian, Islam,Confucianisme dan Taoisme. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 21 MAC 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K10 |
MASA | 11.10-11.40 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | KEMUNCULAN AGAMA DAN AJARAN UTAMA DUNIA –(SAMBUNGAN) |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang kemunculan agama dan ajaran utama dunia iaitu agama Hindu,Buddha,Kristian, Islam,Confucianisme dan Taoisme. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang kemunculan agama dan ajaran utama dunia iaitu agama Hindu,Buddha,Kristian, Islam,Confucianisme dan Taoisme. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 21 MAC 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4S2 |
MASA | 12.10-12.40 |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 (sambungan) |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 22 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1 (BAHAGIAN B) |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 22 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.45-10.20 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 3 : TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA |
SUB TAJUK | BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku Nota Nota Kertas Mahjong (Peta minda) |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menyatakan tentang tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar Setiap kumpulan dikehendaki melengkapkan peta minda yang di beri. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 22 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 5K4 |
MASA | 10.55 -12.05 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
AKTIVITI | UJIAN BULANAN 1 |
BBM | Kertas soalan dan skema jawapan ujian. |
OBJEKTIF P&P | -Mendedahkan kepada pelajar teknik menjawab soalan ujian dengan betul. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat mengetahui kelemahan mereka dalam menjawab soalan ujian dengan betul |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi skema jawapan kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 23 MAC 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 3 : TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA |
SUB TAJUK | BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku Nota Nota Kertas Mahjong (Peta minda) Kertas Latihan Pengukuhan (Melengkapkan peta minda |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menyatakan tentang tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar Guru meminta pelajar berpecah kepada beberapa kumpulan. Setiap kumpulan dikehendaki melengkapkan peta minda yang di beri. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
TARIKH | 23 MAC 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 3 : TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA |
SUB TAJUK | BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 4 Buku Nota Nota Kertas Mahjong (Peta minda) Kertas Latihan Pengukuhan (Melengkapkan peta minda |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menyatakan tentang tentang bentuk –bentuk dan ciri- ciri kerajaan awal iaitu kerajaan Agraria dan Maritim yang merangkumi : - Lokasi -Contoh –contoh kerajaan -Kegiatan ekonomi. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar Guru meminta pelajar berpecah kepada beberapa kumpulan. Setiap kumpulan dikehendaki melengkapkan peta minda yang di beri. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar. |
No comments:
Post a Comment