RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 9 (27 FEBRUARI 2012 – 3 Mac 2012)
TARIKH | 27 FEBRUARI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K9 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TOPIK | PENINGKATAN EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P&P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 27 FEBRUARI 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
TAJUK | TEMA 2 : HUBUNGAN KEKELUARGAAN |
SUB TAJUK | UNIT 3B : PERKAHWINAN |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 5 Buku nota |
OBJEKTIF P& P | -Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan mengikut undang-undang negara. -Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik -Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan -Menghargai institusi perkahwinan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat : -Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan mengikut undang-undang negara. -Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik -Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan -Menghargai institusi perkahwinan |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Guru meminta pelajar membuat latihan dalam buku teks. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan berkesan. |
TARIKH | 28 FEBRUARI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 28 FEBRUARI 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN EKONOMI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 29 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K9 |
MASA | (8.15 – 9.05) (Masa Perhimpunan) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P & P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 29 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K10 |
MASA | 11.10-11.40 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 29 FEBRUARI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4S2 |
MASA | 12.10-12.40 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 1 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 1 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.45-10.20 |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 1 MAC 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 5K4 |
MASA | 10.55 -12.05 |
SUBJEK | Pendidikan Sivik Kewarganegaraan |
TAJUK | TEMA 2 : HUBUNGAN KEKELUARGAAN |
SUB TAJUK | UNIT 3B : PERKAHWINAN |
BBM | Buku Teks PSK Tingkatan 5 Buku nota |
OBJEKTIF P& P | -Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan mengikut undang-undang negara. -Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik -Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan -Menghargai institusi perkahwinan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat : -Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan mengikut undang-undang negara. -Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik -Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan -Menghargai institusi perkahwinan |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Guru meminta pelajar membuat latihan dalam buku teks. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan berkesan. |
TARIKH | 2 MAC 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | Sejarah |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 2 MAC 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P&P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 3 MAC 2012 (SABTU GANTI 2) |
HARI | SABTU (JADUAL HARI JUMAAT) |
KELAS | 4K10 |
MASA | (7.05-8.15) |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-SAINS DAN TEKNOLOGI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
TARIKH | 3 MAC 2012 (SABTU GANTI 2) |
HARI | SABTU (JADUAL HARI JUMAAT) |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENINGKATAN SOSIAL-SAINS DAN TEKNOLOGI |
BBM | Buku Teks Sejarah Tingkatan 5 Buku Nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China. |
AKTIVITI | Penerangan oleh guru Soal jawab bersama guru Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik. |
No comments:
Post a Comment