RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN 2014
MINGGU 3 (13 Januari 2014 - 17 Januari 2014)
TARIKH
|
13 JANUARI 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05-8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
MESOPOTAMIA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun
Mesopotamia
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
13 JANUARI 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15-9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
MESOPOTAMIA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun
Mesopotamia
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku
teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
13 JANUARI
2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
11.30-12.05 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
MESOPOTAMIA
|
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun
Mesopotamia
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
14 JANUARI
2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.55PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
MESIR PURBA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun Mesir
Purba
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P ditangguhkan kerana
cuti umum- Maulidur Rasul
|
TARIKH
|
15 JANUARI
2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
MESIR PURBA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun Mesir
Purba
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
16 JANUARI
2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN
Mesir Purba
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan sumbangan tamadun Mesir
Purba
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
17 JANUARI 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15-9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES
PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN HWANG HO
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan
sumbangan tamadun Hwang Ho
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
TARIKH
|
17 JANUARI
2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
10.40 – 11.40 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 1: KEMUNCULAN TAMADUN AWAL
MANUSIA
|
SUB TAJUK
|
PROSES
PEMBENTUKAN TAMADUN- TAMADUN MESIR PURBA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan konsep tamadun
-Menyatakan ciri-ciri tamadun
-Menyatakan
sumbangan tamadun Mesir Purba
|
AKTIVITI
|
Penerangan oleh guru
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
Buku teks Sejarah Tingkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Masyarakat berorganisasi
- Bersatu dalam organisasi
|
ISTILAH/KONSEP
|
Raja, Monarki, Teokrasi
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan
lancar
-Objektif dapat dicapai 100%
|
No comments:
Post a Comment