RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN 2014
MINGGU 14 ( 31 March 2014 - 4 April 2014)
TARIKH
|
31 MARCH 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun
Yunani, Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
31 MARCH
2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 – 9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun
Yunani, Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
1 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAHAGIAN B
|
SUB TAJUK
|
Carta Pai Silinder-sambungan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang cara membuat carta
pai silinder
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
Soal jawab bersama pelajar
Latihan
|
BBM
|
Teks Pra –U STPM Pengajian AM
|
REFLEKSI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
1 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45 –
10.55 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun
Yunani, Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
2 APRIL -
3 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU DAN KHAMIS
|
AKTIVITI
|
GURU TERLIBAT DENGAN PERTANDINGAN BOLA TAMPAR MSSM
SAMARAHAN DI SMK PESANTREN TAIB ALI MAHMUD, SAMARAHAN.
|
TARIKH
|
4 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15
PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN-TAMADUN ROM
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun Yunani,
Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
4 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 -9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
LATAR BELAKANG TAMADUN-TAMADUN ROM
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun Yunani,
Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
4 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAHAGIAN B
|
SUB TAJUK
|
Graf Gabung
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang cara membuat graf gabung.
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
Soal jawab bersama pelajar
Latihan
|
BBM
|
Teks Pra –U STPM Pengajian AM
|
REFLEKSI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment