RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 16 ( 14 April 2014 - 18
April 2014)
TARIKH
|
14 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan bentuk kerajaan awal di
Asia Tenggara
- Ciri-ciri kerajaan Agraria
-Ciri-ciri kerajaan Maritim
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Agraria, maritim
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
14 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 – 9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menerangkan bentuk kerajaan awal di
Asia Tenggara
- Ciri-ciri kerajaan Agraria
-Ciri-ciri kerajaan Maritim
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Agraria, maritim
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
15 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAHAGIAN B
|
SUB TAJUK
|
GRAF BAR PIRAMID – MUDAH
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar didedahkan dengan cara menyediakan graf bar piramid.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Latihan graf
|
BBM
|
-Kertas latihan graf
|
REFLEKSI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar
-Objektif dicapai
|
TARIKH
|
15 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45 –
10.55 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
PENGARUH AGAMA HINDU DAN BUDHHA
DALAM KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti cara-cara kedatangan
pengaruh Hindu dan Buddha.
-Pengaruh Hindu dan Buddha dalam
Sistem Pemerintahan
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Candi, Angkor Wat
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
16 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
MODEL EKONOMI BARU
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Pendedahan tentang Model Ekonomi Baru
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
|
BBM
|
-Buku Teks STPM Pengajian AM
Terbitan Longman
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P
dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
16 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
PENGARUH AGAMA HINDU DAN BUDHHA DALAM
KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti cara-cara kedatangan
pengaruh Hindu dan Buddha.
-Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Sistem
Pemerintahan
-Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Kesenian
dan Kesusasteraan
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Candi, Angkor Wat
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
16 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
PENGARUH AGAMA HINDU DAN BUDHHA DALAM
KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti cara-cara kedatangan
pengaruh Hindu dan Buddha.
-Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Sistem
Pemerintahan
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
REFLEKSI
|
-
|
Candi, Angkor Wat
|
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
17 APRIL 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 3: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
|
SUB TAJUK
|
PENGARUH AGAMA HINDU DAN BUDHHA
DALAM KERAJAAN AWAL
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Pengaruh Hindu dan Buddha dalam
Kesenian dan Kesusateraan.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
-
|
ISTILAH/KONSEP
|
Candi, Angkor Wat
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
17 APRIL 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
ESEI
|
SUB TAJUK
|
Sosial dan Budaya
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang
esei yang berkaitan dengan sosial dan budaya.
|
AKTIVITI
|
Latihan Esei
|
BBM
|
Soalan latihan Esei
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar.
|
TARIKH
|
18 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
AKTIVITI
|
CUTI UMUM SEMPENA GOOD FRIDAY
|
No comments:
Post a Comment