RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2014
MINGGU 15 ( 7 April 2014 - 11
April 2014)
TARIKH
|
7 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
7.05 – 8.15 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
ASPEK –ASPEK PENINGKATAN TAMADUN
–PEMERINTAHAN DAN PENTADBIRAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti aspek-aspek yang
membawa kepada peningkatan tamadun
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
7 APRIL 2014
|
HARI
|
ISNIN
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 – 9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
ASPEK –ASPEK PENINGKATAN TAMADUN
–PEMERINTAHAN DAN PENTADBIRAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti aspek-aspek yang
membawa kepada peningkatan tamadun
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
8 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
BAHAGIAN B
|
SUB TAJUK
|
Graf Bar Gabungan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang cara membuat graf
bar gabungan.
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
Soal jawab bersama pelajar
Latihan
|
BBM
|
Teks Pra –U STPM Pengajian AM
|
REFLEKSI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
8 APRIL 2014
|
HARI
|
SELASA
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45 –
10.55 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
SUMBANGAN TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menghuraikan sumbangan Tamadun
Yunani, Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
9 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
8.15-9.25
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
Dasar –dasar di Malaysia
|
SUB TAJUK
|
Graf Gabung
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang dasar –dasar di Malaysia.
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
Soal jawab bersama pelajar
Latihan
|
BBM
|
Teks Pra –U STPM Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
9 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
9.45-10.55
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
ASPEK –ASPEK PENINGKATAN TAMADUN
–PEMERINTAHAN DAN PENTADBIRAN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mengenal pasti aspek-aspek yang membawa
kepada peningkatan tamadun
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
9 APRIL 2014
|
HARI
|
RABU
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
10.55-11.30 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
SUMBANGAN TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menghuraikan sumbangan Tamadun Yunani, Rom,
India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
REFLEKSI
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
|
Dinasti, republik
|
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
10 APRIL 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
4K4
|
MASA
|
9.45-10.20 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
KEMUNCULAN AGAMA DAN AJARAN UTAMA
DUNIA
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Merasionalkan kepentingan agama dan
ajaran utama dunia dalam perkembangan tamadun manusia.
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan
lancar
|
TARIKH
|
10 APRIL 2014
|
HARI
|
KHAMIS
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
11.30-12.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
ESEI
|
SUB TAJUK
|
Ekonomi
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang esei yang berkaitan
dengan ekonomi
|
AKTIVITI
|
Perbincangan bersama pelajar
Soal jawab bersama pelajar
Latihan
|
BBM
|
Teks Pra –U STPM Pengajian AM
|
REFLEKSI KENDIRI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
TARIKH
|
11 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K1
|
MASA
|
7.05-8.15
PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
BAB 2: PENINGKATAN TAMADUN
|
SUB TAJUK
|
SUMBANGAN TAMADUN
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menghuraikan sumbangan Tamadun Yunani, Rom,
India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
11 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
4K6
|
MASA
|
8.15 -9.25 PAGI
|
SUBJEK
|
SEJARAH
|
TAJUK
|
KEMUNCULAN AGAMA DAN AJARAN UTAMA DUNIA
|
SUB TAJUK
|
-Merasionalkan kepentingan agama dan ajaran
utama dunia dalam perkembangan tamadun manusia.
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Menyatakan latar belakang tamadun Yunani,
Rom, India dan China
|
AKTIVITI
|
-Penerangan oleh guru
-Soal jawab bersama pelajar
-Latihan
|
BBM
|
Buku Teks Sejarah TIngkatan 4
|
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
|
Kemakmuran
dan kegemilangan negara
|
ISTILAH/KONSEP
|
Dinasti, republik
|
REFLEKSI KENDIRI
|
Proses P dan P berjalan dengan lancar
|
TARIKH
|
11 APRIL 2014
|
HARI
|
JUMAAT
|
KELAS
|
6AK4
|
MASA
|
10.40-11.40
|
SUBJEK
|
PENGAJIAN AM
|
TAJUK
|
UJIAN TOPIKAL 1
|
SUB TAJUK
|
-
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
-Mendedahkan kepada pelajar tentang cara menjawab soalan peperiksaan
STPM yang sebenar.
|
AKTIVITI
|
Pelajar menjawab soalan ujian Topikal 1
|
BBM
|
Soalan ujian topikal 1
|
REFLEKSI
|
-Proses P dan P berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment