RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 15 (9 April 2012 – 13 April 2012)
TARIKH | 9 APRIL 2012 |
HARI | ISNIN |
AKTIVITI |
CUTI UMUM SEMPENA ESTHER MONDAY |
TARIKH | 10 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH |
SUB TAJUK | -MASYARAKAT ARAB JAHILIAH -CIRI-CIRI MASYARAKAT ARAB JAHILIAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang maksud perkataaan jahiliah -Menyenaraikan dan menerangkan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan maksud masyarakat jahiliah. -Menyenaraikan dan menghuraikan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 10 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.45-10.20 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH |
SUB TAJUK | -MASYARAKAT ARAB JAHILIAH -CIRI-CIRI MASYARAKAT ARAB JAHILIAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang maksud perkataaan jahiliah -Menyenaraikan dan menerangkan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan maksud masyarakat jahiliah. -Menyenaraikan dan menghuraikan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 10 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-12.05 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN |
SUB TAJUK | PENGARUH AGAMA HINDU DAN BUDDHA DALAM KERAJAAN AWAL |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang: - Cara –cara kedatangan pengaruh Hindu dan Buddha . - Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Sistem Pemerintahan. - Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Kesenian dan Kesusasteraan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat menghuraikan tentang : - Cara –cara kedatangan pengaruh Hindu dan Buddha . - Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Sistem Pemerintahan. - Pengaruh Hindu dan Buddha dalam Kesenian dan Kesusasteraan. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 11 APRIL 2012 |
HARI | RABU |
AKTIVITI |
CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YANG DIPERTUAN AGONG |
TARIKH | 12 APRIL 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 3 : TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA |
SUB TAJUK | BENTUK –BENTUK KERAJAAN AWAL |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku rujukan sejarah Buku nota |
OBJEKTIF P& P | -Mendedahkan kepada pelajar tentang bentuk-bentuk kerajaan awal. |
HASIL PEMBELAJARAN | -Pelajar dapat menghuraikan tentang bentuk –bentuk kerajaan awal yang muncul. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 13 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K9 |
MASA | 7.05-8.15 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH |
SUB TAJUK | -KEHIDUPAN NABI MUHAMMAD S.A.W SEBELUM DILANTIK MENJADI RASUL -KEPERIBADIAN NABI MUHAMMAD S.A.W |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w sebelum di lantik menjadi rasul. -Menyenaraikan dan menerangkan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w -Menyenaraikan dan menghuraikan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 13 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 9.40-10.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH |
SUB TAJUK | -MASYARAKAT ARAB JAHILIAH -CIRI-CIRI MASYARAKAT ARAB JAHILIAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang maksud perkataaan jahiliah -Menyenaraikan dan menerangkan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan maksud masyarakat jahiliah. -Menyenaraikan dan menghuraikan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 13 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 4 : KEMUNCULAN TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA DI MAKKAH |
SUB TAJUK | -KEHIDUPAN NABI MUHAMMAD S.A.W SEBELUM DILANTIK MENJADI RASUL -KEPERIBADIAN NABI MUHAMMAD S.A.W |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w sebelum di lantik menjadi rasul. -Menyenaraikan dan menerangkan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang kehidupan Nabi Muhammad s.a.w -Menyenaraikan dan menghuraikan keperibadian Nabi Muhammad s.a.w |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
1 comment:
Semakan RPH minggu 14-15: Terima kasih kerana menghantar RPH yang lengkap dan telah dikemaskini.
Post a Comment