RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 17 (23 April 2012 – 27 April 2012)
TARIKH | 23 APRIL 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K10 |
MASA | 9.45 – 10.20 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | HIJRAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah . -Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep hijrah. -Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 23 APRIL 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 10.55-12.05 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
TAJUK | TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA |
SUB TAJUK | UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN BUDAYA MALAYSIA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku nota Buku rujukan PSK |
OBJEKTIF P& P | Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara -Duta kecil - Media cetak - Media elektronik |
HASIL PEMBELAJARAN |
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 24 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K10 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah. -Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah. -Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 24 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K9 |
MASA | 9.45-10.20 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | HIJRAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah . -Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep hijrah. -Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 24 APRIL 2012 |
HARI | SELASA |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-12.05 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | HIJRAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah . -Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep hijrah. -Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 25 APRIL 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah. -Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah. -Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 25 APRIL 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 5K4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
TAJUK | TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA |
SUB TAJUK | UNIT 5 : SUMBANGAN PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN BUDAYA MALAYSIA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku nota Buku rujukan PSK |
OBJEKTIF P& P | Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara -Duta kecil - Media cetak - Media elektronik |
HASIL PEMBELAJARAN |
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan baik dan berkesan. |
TARIKH | 25 APRIL 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | HIJRAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep hijrah . -Menerangkan tentang proses hijrah yang telah berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep hijrah. -Menghuraikan bagaimana proses hijrah yang berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 26 APRIL 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah. -Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah. -Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 27 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang kepentingan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 27 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 9.40-10.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang konsep Piagam Madinah. -Menerangkan tentang kandungan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang konsep Piagam Madinah. -Menghuraikan tentang kandungan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TARIKH | 27 APRIL 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang kepentingan Piagam Madinah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
1 comment:
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 16 dan 17.
Ianya kemas, lengkap dan menarik. Sila kekalkan usaha murni ini.
Lebih elok lagi kalau blog rph ini dapat digunakan bagi meningkatkan pencapaian akademik pelajar kita.
Post a Comment