RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012
MINGGU 18 (30 April 2012 – 4 Mei 2012)
TARIKH | 30 APRIL 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 4K10 |
MASA | 9.45 – 10.20 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PENYEBARAN ISLAM |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang bagaimana penyebaran Islam berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan bagaimana proses penyebaran Islam berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 30 APRIL 2012 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 10.55-12.05 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
TAJUK | TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA |
SUB TAJUK | UNIT 6B : MEMPROMOSIKAN WARISAN BUDAYA MELALUI MEDIA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku nota Buku rujukan PSK |
OBJEKTIF P& P | - Menerangkan cara –cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan diluar negara melalui media cetak dan media elektronik. - Menggalakkan pelajar melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia. - Memupuk sikap menghargai dalam kalangan pelajar terhadap segala usaha kerajaan mempromosikan warisan budaya Malaysia. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan cara- cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan diluar negara melalui media cetak dan media elektronik. - Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia. -Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 1 MEI 2012 |
HARI | SELASA |
AKTIVITI |
CUTI UMUM- HARI PEKERJA |
TARIKH | 2 MEI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PENYEBARAN ISLAM |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang bagaimana penyebaran Islam berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan bagaimana proses penyebaran Islam berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 2 MEI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 5K4 |
MASA | 9.45-10.55 |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN |
TAJUK | TEMA 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA |
SUB TAJUK | UNIT 6B : MEMPROMOSIKAN WARISAN BUDAYA MELALUI MEDIA |
BBM | Buku teks PSK Tingkatan 5 Buku nota Buku rujukan PSK |
OBJEKTIF P& P | - Menerangkan cara –cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan diluar negara melalui media cetak dan media elektronik. - Menggalakkan pelajar melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia. - Memupuk sikap menghargai dalam kalangan pelajar terhadap segala usaha kerajaan mempromosikan warisan budaya Malaysia. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pada akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan cara- cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan diluar negara melalui media cetak dan media elektronik. - Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia. -Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | Proses P&P berjalan dengan baik dan berkesan. |
TARIKH | 2 MEI 2012 |
HARI | RABU |
KELAS | 4S2 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan tentang Piagam Madinah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 3 MEI 2012 |
HARI | KHAMIS |
KELAS | 4K4 |
MASA | 10.55-11.30 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | KEPENTINGAN PIAGAM MADINAH |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang kepentingan Piagam Madinah |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan tentang Piagam Madinah |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 4 MEI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K9 |
MASA | 8.15-9.25 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PENYEBARAN ISLAM |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang bagaimana penyebaran Islam berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan bagaimana proses penyebaran Islam berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 4 MEI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4S2 |
MASA | 9.40-10.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PENYEBARAN ISLAM |
BBM | Buku teks tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang bagaimana penyebaran Islam berlaku. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : -Menghuraikan bagaimana proses penyebaran Islam berlaku. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan baik. -Pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru. |
TARIKH | 4 MEI 2012 |
HARI | JUMAAT |
KELAS | 4K10 |
MASA | 10.40-11.40 |
SUBJEK | SEJARAH |
TAJUK | BAB 5 : KERAJAAN ISLAM DI MADINAH |
SUB TAJUK | PERJANJIAN HUDAIBIYAH |
BBM | Buku teks sejarah tingkatan 4 Buku nota Buku rujukan sejarah |
OBJEKTIF P& P | -Menerangkan kepada pelajar tentang Perjanjian Hudaibiyah |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pembelajaran,pelajar dapat : - Menerangkan tentang Perjanjian Hudaibiyah. |
AKTIVITI | -Penerangan oleh guru. -Soal jawab bersama pelajar. -Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar. |
REFLEKSI | -Proses P&P berjalan dengan lancar. |
No comments:
Post a Comment