Friday, April 5, 2013

MINGGU 14


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2013

             MINGGU 14  (1 April   -5 April 2013)

TARIKH
1 APRIL  2013
HARI
ISNIN
KELAS
6AK4
MASA
7.05-8.15
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Ujian 1
BBM
Skema jawapan
Kertas ujian
OBJEKTIF  P& P
Membincangkan skema jawapan
HASIL PEMBELAJARAN
-Menganalisa
-Menjana idea
-Menyelesai masalah
AKTIVITI
Penerangan
Perbincangan
Pembetulan
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.
TARIKH
1 APRIL  2013
HARI
ISNIN
KELAS
4S3
MASA
9.45-10.55
SUBJEK
PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN
TAJUK
Hubungan Kekeluargaan
BBM
Buku Teks PSK Tingkatan 4
OBJEKTIF  P& P
Keperluan berkeluarga
Sosial
Politik
Ekonomi
HASIL PEMBELAJARAN
Pengetahuan sivik
·         Menghuraikan keperluan berkeluarga
·          Menjelaskan peranan badan kerajaan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan
Kemahiran sivik
·         Berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
·         Menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga
Nilai sivik
·         Menghargai institusi kekeluargaan
AKTIVITI
-Membincangkan kepentingan keperluan berkeluarga
-Meramalkan nilai-nilai yang diamalkan dalam institusi
  kekeluargaan  menjelang tahun 2020
-Melakonkan satu situasi yang menggambarkan
  hubungan erat dalam keluarga
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar. Objektif dapat di capai.
TARIKH
1 APRIL   2013
HARI
ISNIN
KELAS
5K4
MASA
10.55-11.30
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 3:  KESEDARAN PEMBINAAN NEGARA BANGSA
 3.3 Warisan Negeri –Negeri Melayu
    3.3.1  Johor-Undang –undang Tubuh Kerajaan Johor
    3.3.2 Kelantan – Sistem Jemaah Menteri
HASIL
PEMBELAJARAN
Para pelajar di harap dapat :
-Membandingkan sistem pentadbiran Negeri-Negeri Melayu yang diwarisi daripada Kesultanan Melayu Melaka
AKTIVITI
Penerangan oleh gur
Soal jawab bersama pelajar
Menjawab soalan latihan
BBM
Buku teks,buku rujukan
KBKK
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
Keunikan sistem pemerintahan Kerajaan Melayu
-Menghormati institusi pemerintahan negara
ISTILAH/KONSEP
pewaris takhta, perlembagaan
REFLEKSI KENDIRI
100% objektif dicapai. Semua  pelajar dapat menghuraikan fakta dan menjawab soalan dengan tepat.

TARIKH
2 APRIL  2013
HARI
SELASA
KELAS
5K9
MASA
9.45-10.20
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 3:  KESEDARAN PEMBINAAN NEGARA BANGSA
 3.3 Warisan Negeri –Negeri Melayu
    3.3.1  Johor-Undang –undang Tubuh Kerajaan Johor
    3.3.2 Kelantan – Sistem Jemaah Menteri
HASIL
PEMBELAJARAN
Para pelajar di harap dapat :
-Membandingkan sistem pentadbiran Negeri-Negeri Melayu yang diwarisi daripada Kesultanan Melayu Melaka
AKTIVITI
Penerangan oleh gur
Soal jawab bersama pelajar
Menjawab soalan latihan
BBM
Buku teks,buku rujukan
KBKK
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
Keunikan sistem pemerintahan Kerajaan Melayu
-Menghormati institusi pemerintahan negara
ISTILAH/KONSEP
pewaris takhta, perlembagaan
REFLEKSI KENDIRI
80% objektif dicapai. Masih ada pelajar yang tidak menumpukan perhatian dalam kelas dan memerlukan pemerhatian yang lebih daripada guru.
TARIKH
2 APRIL  2013
HARI
SELASA
KELAS
4K6
MASA
11.30-12.40
SUBJEK
PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN
TAJUK
Hubungan Kekeluargaan
BBM
Buku Teks PSK Tingkatan 4
OBJEKTIF  P& P
Keperluan berkeluarga
Sosial
Politik
Ekonomi
HASIL PEMBELAJARAN
Pengetahuan sivik
·         Menghuraikan keperluan berkeluarga
·          Menjelaskan peranan badan kerajaan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan
Kemahiran sivik
·         Berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
·         Menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga
Nilai sivik
·         Menghargai institusi kekeluargaan
AKTIVITI
-Membincangkan kepentingan keperluan berkeluarga
-Meramalkan nilai-nilai yang diamalkan dalam institusi
  kekeluargaan  menjelang tahun 2020
-Melakonkan satu situasi yang menggambarkan
  hubungan erat dalam keluarga
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar. Objektif dapat dicapai.
                                                                                                                                                                              
TARIKH
3 APRIL  2013
HARI
RABU
KELAS
4K8
MASA
7.05-8.15
SUBJEK
PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN
TAJUK
Hubungan Kekeluargaan
BBM
Buku Teks PSK Tingkatan 4
OBJEKTIF  P& P
Keperluan berkeluarga
Sosial
Politik
Ekonomi
HASIL PEMBELAJARAN
Pengetahuan sivik
·         Menghuraikan keperluan berkeluarga
·          Menjelaskan peranan badan kerajaan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan
Kemahiran sivik
·         Berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
·         Menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga
Nilai sivik
·         Menghargai institusi kekeluargaan
AKTIVITI
-Membincangkan kepentingan keperluan berkeluarga
-Meramalkan nilai-nilai yang diamalkan dalam institusi
  kekeluargaan  menjelang tahun 2020
-Melakonkan satu situasi yang menggambarkan
  hubungan erat dalam keluarga
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar. Objektif dapat dicapai.
TARIKH
3 APRIL  2013
HARI
RABU
KELAS
5K4
MASA
9.45-10.55
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 3:  KESEDARAN PEMBINAAN NEGARA BANGSA
 3.3 Warisan Negeri –Negeri Melayu
    3.3.3  Terengganu-Undang-undang Tubuh Kerajaan
               Terengganu
    3.3.4  Negeri Sembilan –Prinsip Demokrasi dan   
               Konsep  Persekutuan
HASIL
PEMBELAJARAN
Para pelajar di harap dapat :
-Membandingkan sistem pentadbiran Negeri-Negeri Melayu yang diwarisi daripada Kesultanan Melayu Melaka
AKTIVITI
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
Menjawab soalan latihan
BBM
Buku teks,buku rujukan
KBKK
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
Keunikan sistem pemerintahan Kerajaan Melayu
-Menghormati institusi pemerintahan negara
ISTILAH/KONSEP
Buapak,Lembaga
REFLEKSI KENDIRI
100% objektif dicapai. 80%   pelajar dapat menghuraikan fakta dan menjawab soalan dengan tepat. 20% lagi memerlukan pemerhatian daripada guru.
TARIKH
3 APRIL  2013
HARI
RABU
KELAS
6AK4
MASA
11.30-12.40
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Carta Pai Bandingan
BBM
Nota Pembelajaran Local Publications
Kertas Graf
OBJEKTIF  P& P
Mengetahui dan melakarkan teks bukan linear
HASIL PEMBELAJARAN
-Menganalisa
-Menjana idea
-Menyelesai masalah
AKTIVITI
Penerangan
Perbincangan
Latihan
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.

TARIKH
4 APRIL  2013
HARI
KHAMIS
KELAS
6AK4
MASA
8.15-9.25
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Kerja Kursus PBS
BBM
Manual PBS
OBJEKTIF  P& P
Menganalisis dapatan kajian -sambungan
HASIL PEMBELAJARAN
-Menganalisa
-Menjana idea
-Menyelesai masalah
AKTIVITI
Penerangan
Perbincangan
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
TARIKH
4 APRIL   2013
HARI
KHAMIS
KELAS
5K9
MASA
10.55 -11.30
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 3:  KESEDARAN PEMBINAAN NEGARA BANGSA
 3.3 Warisan Negeri –Negeri Melayu
    3.3.3  Terengganu-Undang-undang Tubuh Kerajaan
               Terengganu
HASIL
PEMBELAJARAN
Para pelajar di harap dapat :
-Membandingkan sistem pentadbiran Negeri-Negeri Melayu yang diwarisi daripada Kesultanan Melayu Melaka
AKTIVITI
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
Menjawab soalan latihan
BBM
Buku teks,buku rujukan
KBKK
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
Keunikan sistem pemerintahan Kerajaan Melayu
-Menghormati institusi pemerintahan negara
ISTILAH/KONSEP
jemaah menteri,
REFLEKSI KENDIRI
Hanya 70% yang dapat menjawab dengan baik. 30% masih tidak menumpukan perhatian dalam kelas.

TARIKH
5 APRIL  2013
HARI
JUMAAT
KELAS
6AK4
MASA
8.15-9.25
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Bahagian C-Esei
SUB TAJUK
Sains dan teknologi
BBM
Buku Teks Longman Pengajian Am
Nota Pembelajaran dan Lembaran Praktisk Pengajian Am –Local Publications
Slaid Power Point
OBJEKTIF  P& P
Membincangkan tentang sains dan teknologi   di Malaysia
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat mencari hubungkait maklumat
Pelajar dapat menjana idea
AKTIVITI
Pembentangan oleh pelajar
Soal jawab
Penerangan oleh guru
Latihan esei
REFLEKSI
Proses P&P berjalan dengan lancar.Objektif dapat dicapai.
TARIKH
5 APRIL  2013
HARI
JUMAAT
KELAS
5K9
MASA
10.40-11.40
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 3:  KESEDARAN PEMBINAAN NEGARA BANGSA
 3.3 Warisan Negeri –Negeri Melayu
    3.3.4  Negeri Sembilan –Prinsip Demokrasi dan   
               Konsep  Persekutuan
HASIL
PEMBELAJARAN
Para pelajar di harap dapat :
-Membandingkan sistem pentadbiran Negeri-Negeri Melayu yang diwarisi daripada Kesultanan Melayu Melaka
AKTIVITI
Penerangan oleh guru
Soal jawab bersama pelajar
Menjawab soalan latihan
BBM
Buku teks,buku rujukan
KBKK
-Menghuraikan
-Menyenaraikan
NILAI/UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME
Keunikan sistem pemerintahan Kerajaan Melayu
-Menghormati institusi pemerintahan negara
ISTILAH/KONSEP
Buapak,Lembaga
REFLEKSI KENDIRI
Hanya 70% yang dapat menjawab dengan baik. 30% masih tidak menumpukan perhatian dalam kelas.


No comments:

Post a Comment