Thursday, July 28, 2011

Minggu 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2011

MINGGU 30 (25 July 2011 – 29 July 2011)

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K7

Masa

(8.15-9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topik

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

6RS

Masa

9.45-10.20

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Penyelesaian Masalah

Sub tajuk

Ujian Topikal 1

Objektif

Menguji tahap pemahaman pelajar.

Aktiviti

Menjawab Ujian Topikal 1

BBM

Soalan Ujian Topikal 1

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Prose P&P berjalan dengan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4K4

Masa

(10.55-12.05)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Tajuk

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

25 July 2011

Hari

Isnin

Kelas

4S1

Masa

12.05 – 12.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topik

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

26 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

4K4

Masa

(8.15 – 9.25)

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

BAB 5 : Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Sub topic

Nilai 24 : Keistimewaan Kanak-kanak,Kita Hargai

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P & P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Kesedaran tentang kanak-kanak ialah anugerah yang berharga.

- Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak – kanak.

- Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada

mereka.

- Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak- kanak.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

- Menyatakan kepentingan member pengiktirafan dari segi bakat dan kebolehan .


 

Perasaan

-Meluahkan perasaan dengan pengiktirafan yang diberikan kepada kanak – kanak.


 

Tingkah laku

-Menunjukkan perasaan cinta dan sanggup berkorban untuk negara.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dalam ceramah Pengajian Am

Tarikh

26 July 2011

Hari

Selasa

Kelas

6RS

Masa

(9.45-10.55)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Penyelesaian Masalah –Ujian Topikal 1

Objektif

Perbincangan jawapan Ujian Topikal 1

Aktiviti

Penerangan

Soal Jawab

BBM

Soalan Ujian Topikal 1

Nilai

Kerjasama

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar.

Tarikh

27 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4K7

Masa

(7.05-8.15)

Subjek

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub topik

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P&P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

27 July 2011

Hari

Rabu

Kelas

4S5

Masa

11.30-12.40

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat

Sub Topik

Unit 9 : Kepentingan Perlembagaan Malaysia

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Tingkatan 4

Objektif P& P

Menerangkan kepada pelajar tentang peruntukan utama perlembagaan Malaysia dari aspek :

- Bahasa

- Agama

- Ekonomi

- Kewarganegaraan

- Hak Asasi : Kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Hasil

Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

- Menerangkan peruntukan utama Perlembagaan Malaysia.

- Menghuraikan batasan hak dan tanggungjawab sebagai warganegara.


 

Kemahiran Sivik

- Mempertahankan kedaulatan Pelembagaan Malaysia.


 

Nilai Sivik

-Mentaati Perlembagaan Malaysia.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

28 July 2011

Hari

Khamis

 

TIADA PROSES P & P –GURU TERLIBAT DENGAN KURSUS KOPERASI DI HOTEL RIVERSIDE MAJESTIC,KUCHING DARI JAM 7.00 PAGI – 1.00 PETANG

Tarikh

29 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

4K7

Masa

9.40-10.40

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Bab 5 : Nilai Berkaitan Hak Asasi Manusia

Sub Topik

Unit 25: Menghormati Hak Wanita

BBM

Nota Bertulis (Kertas Mahjong)

Buku Teks Pendidikan Moral Tingkatan 4

Objektif P& P

Mendedahkan kepada pelajar tentang :

- Hak wanita yang diperuntukkan dalam undang-undang

-Tujuan penggubalan Dasar Wanita Negara.

Hasil

Pembelajaran

Pemikiran

-Menerima dasar wanita negara.


 

Perasaan

-Menyedari pentingnya Dasar Wanita Negara kepada kaum wanita.


 

Tingkah laku

-Mengamalkan nilai hormat kepada hak-hak wanita dan menyokong usaha pihak kerajaan dalam mengangkat martabat wanita.

Aktiviti

Guru memberi penerangan tentang tajuk yang diajar.

Pelajar memberi tindakbalas yang baik dan bertanya soalan yang tidak difahami.

Refleksi

-Proses P&P berjalan dengan baik dan lancar.

Tarikh

29 July 2011

Hari

Jumaat

Kelas

6RS

Masa

(10.40-11.40)

Subjek

Pengajian Am Kertas 2

Jumlah Pelajar

9 orang

Tajuk

Bahagian D : Graf Garis Komponen

Objektif

Memberi penerangan tentang bagaimana menyediakan graf garis komponen.

Aktiviti

Penerangan

Soal Jawab

BBM

Kertas soalan latihan

Nilai

Kerjasama dan menghormati

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar .

No comments:

Post a Comment