Saturday, March 3, 2012

MINGGU 9

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2012

MINGGU 9 (27 FEBRUARI 2012 – 3 Mac 2012)

TARIKH

27 FEBRUARI 2012

HARI

ISNIN

KELAS

4K9

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TOPIK

PENINGKATAN EKONOMI

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P&P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

27 FEBRUARI 2012

HARI

ISNIN

KELAS

5K7

MASA

9.45-10.55

SUBJEK

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

TAJUK

TEMA 2 : HUBUNGAN KEKELUARGAAN

SUB TAJUK

UNIT 3B : PERKAHWINAN

BBM

Buku Teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

OBJEKTIF P& P

-Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan

mengikut undang-undang negara.

-Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik

-Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan

-Menghargai institusi perkahwinan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran, pelajar dapat :

-Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan

mengikut undang-undang negara.

-Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik

-Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan

-Menghargai institusi perkahwinan

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Guru meminta pelajar membuat latihan dalam buku teks.

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan berkesan.

 

TARIKH

28 FEBRUARI 2012

HARI

SELASA

KELAS

4K10

MASA

8.15-9.25

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN EKONOMI

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

28 FEBRUARI 2012

HARI

SELASA

KELAS

4K4

MASA

10.55-11.30

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN EKONOMI

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan ekonomi yang berlaku dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

  

TARIKH

29 FEBRUARI 2012

HARI

RABU

KELAS

4K9

MASA

(8.15 – 9.05) (Masa Perhimpunan)

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P & P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

29 FEBRUARI 2012

HARI

RABU

KELAS

4K10

MASA

11.10-11.40

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

29 FEBRUARI 2012

HARI

RABU

KELAS

4S2

MASA

12.10-12.40

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

  

TARIKH

1 MAC 2012

HARI

KHAMIS

KELAS

4K4

MASA

(7.05-8.15)

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-PENDIDIKAN

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi pendidikan yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

1 MAC 2012

HARI

KHAMIS

KELAS

4K9

MASA

9.45-10.20

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

1 MAC 2012

HARI

KHAMIS

KELAS

5K4

MASA

10.55 -12.05

SUBJEK

Pendidikan Sivik Kewarganegaraan

TAJUK

TEMA 2 : HUBUNGAN KEKELUARGAAN

SUB TAJUK

UNIT 3B : PERKAHWINAN

BBM

Buku Teks PSK Tingkatan 5

Buku nota

OBJEKTIF P& P

-Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan

mengikut undang-undang negara.

-Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik

-Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan

-Menghargai institusi perkahwinan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pembelajaran, pelajar dapat :

-Menjelaskan kepada pelajar kepentingan mematuhi peraturan perkahwinan

mengikut undang-undang negara.

-Menyenaraikan cirri-ciri calon pasangan yang baik

-Melengkapkan dari segi fizikal dan mental untuk persediaan perkahwinan

-Menghargai institusi perkahwinan

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Guru meminta pelajar membuat latihan dalam buku teks.

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan berkesan.

  

TARIKH

2 MAC 2012

HARI

JUMAAT

KELAS

4K10

MASA

(7.05-8.15)

SUBJEK

Sejarah

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

2 MAC 2012

HARI

JUMAAT

KELAS

4S2

MASA

10.40-11.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-FALSAFAH

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P&P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi falsafah yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

  

TARIKH

3 MAC 2012 (SABTU GANTI 2)

HARI

SABTU (JADUAL HARI JUMAAT)

KELAS

4K10

MASA

(7.05-8.15)

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-SAINS DAN TEKNOLOGI

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

TARIKH

3 MAC 2012 (SABTU GANTI 2)

HARI

SABTU (JADUAL HARI JUMAAT)

KELAS

4S2

MASA

10.40-11.40

SUBJEK

SEJARAH

TAJUK

BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN

SUB TAJUK

PENINGKATAN SOSIAL-SAINS DAN TEKNOLOGI

BBM

Buku Teks Sejarah Tingkatan 5

Buku Nota

OBJEKTIF P& P

-Mendedahkan kepada pelajar tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

HASIL PEMBELAJARAN

-Pelajar dapat menerangkan tentang peningkatan sosial dari segi sains dan teknologi yang diamalkan dalam tamadun Yunani,Rom,India dan China.

AKTIVITI

Penerangan oleh guru

Soal jawab bersama guru

Guru memberi nota-nota penting kepada pelajar

REFLEKSI

Proses P&P berjalan dengan lancar dan baik.

No comments:

Post a Comment