Thursday, February 5, 2015

MINGGU 6


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015

MINGGU 6  (2 Februari 2015 – 6 Februari 2015)

TARIKH
2  FEBRUARI 2015
HARI
ISNIN
KELAS
4S2
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN
TAJUK
Perkembangan Diri Yang Seimbang
OBJEKTIF
Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.
AKTIVITI
Aktiviti berkumpulan
BBM
Buku Teks PSK  Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
TARIKH
2 FEBRUARI  2015
HARI
ISNIN
KELAS
4K4
MASA
10.20 – 10.55
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
TARIKH
2 FEBRUARI  2015
HARI
ISNIN
KELAS
6AK5
MASA
11.30-12.40  
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
KENEGARAAN –MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
SUB TOPIK
BAB 7 : Ideologi dan Wawasan Negara
OBJEKTIF
Menyatakan ideologi, wawasan dan dasar negara.
Menghubungkaitkan wawasan negara dengan cabaran semasa
KEMAHIRAN BELAJAR
Menghurai idea dan pendapat
Menghubunkait idea
Aktiviti
Penerangan, soal jawab.
BBM
Buku Teks Pengajian AM
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.


TARIKH
3 FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
4K1
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Mesir Purba
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Mesir Purba
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
TARIKH
3 FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
6AK5
MASA
9.45-10.20
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
GRAF GARIS KOMPAUN
OBJEKTIF
Pendedahan cara menyediakan graf garis kompaun dengan betul
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan graf bar kompaun
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
70% pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar kompaun.
TARIKH
5 FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
4S2
MASA
10.55 – 12.05 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Mesir Purba
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Mesir Purba
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.

                                                                                       

TARIKH
4 FEBRUARI 2015
HARI
RABU
KELAS
6AK5
MASA
8.15-9.25
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
GRAF GARIS KOMPONEN
OBJEKTIF
Pendedahan cara menyediakan graf garis komponen dengan betul
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan graf bar komponen
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
70% pelajar dapat menguasai cara membuat graf garis komponen.
TARIKH
4 FEBRUARI 20152015
HARI
RABU
KELAS
4K4
MASA
12.05-12.40
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang Ho.
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P ditangguhkan kerana pelajar terlibat dengan pembahagian buku teks


TARIKH
5 FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
4K1
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P ditangguhkan kerana pelajar terlibat dengan taklimat kerjaya.
TARIKH
5 FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
6AK5
MASA
9.45-10.20
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Esei-Agama dan Kepercayaan : LGBT
OBJEKTIF
Mengaplikasikan kemahiran belajar dan menghasilkan satu tugasan berkualiti.
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Latihan esei kepada pelajar
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar
TARIKH
5 FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
4S2
MASA
10.55 – 12.05 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Indus
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Indus
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.



TARIKH
6 FEBRUARI 20152015
HARI
JUMAAT
KELAS
4K4
MASA
8.15 – 9.25
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho -sambungan
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
TARIKH
30  JANUARI  2015
HARI
JUMAAT
KELAS
6AK5
MASA
10.40-11.40
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
TAJUK 5 : KERJA KURSUS.
OBJEKTIF
Pendedahan kepada methodology kajian
AKTIVITI
Pelajar menyediakan methodology masin-masing
Permurnian bersama guru
BBM
Manual kerja kursus
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.


No comments:

Post a Comment