Sunday, February 15, 2015

MINGGU 7


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015

MINGGU 7  (9 Februari 2015 – 13  Februari 2015)

TARIKH
9  FEBRUARI 2015
HARI
ISNIN
KELAS
4S2
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN
TAJUK
Keluarga yang bahagia
OBJEKTIF
Menghuraikan pelbagai aspek tentang keluarga bahagia.
AKTIVITI
Aktiviti berkumpulan
BBM
Buku Teks PSK  Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
TARIKH
9 FEBRUARI  2015
HARI
ISNIN
KELAS
4K4
MASA
10.20 – 10.55
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
SUB TOPIK
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
OBJEKTIF
Menyatakan latar belakang tamadun Yunani.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat terhadap topik ini.
TARIKH
9 FEBRUARI  2015
HARI
ISNIN
KELAS
6AK5
MASA
11.30-12.40  
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
KENEGARAAN –MALAYSIA MAJU DAN SEJAHTERA
SUB TOPIK
BAB 8 : DASAR EKONOMI NEGARA
OBJEKTIF
Menyatakan dasar-dasar yang berkaitan dengan ekonomi.
Menghubungkaitkan dasar-dasar ekonomi dengan  dengan cabaran semasa
KEMAHIRAN BELAJAR
Menghurai idea dan pendapat
Menghubungkait idea
Aktiviti
Penerangan, soal jawab.
BBM
Buku Teks Pengajian AM
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.


TARIKH
10  FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
4K1
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
TARIKH
10 FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
6AK5
MASA
9.45-10.20
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
GRAF BAR MEMESONG
OBJEKTIF
Pendedahan cara menyediakan graf bar memesong dengan betul
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan graf bar kompaun
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
70% pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar memesong.
TARIKH
10 FEBRUARI 2015
HARI
SELASA
KELAS
4S2
MASA
10.55 – 12.05 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 1 : TAMADUN AWAL MANUSIA
SUB TOPIK
PROSES PEMBENTUKAN TAMADUN
-Tamadun Hwang Ho
OBJEKTIF
Mengklasifikasikan sumbangan tamadun Hwang Ho
Menyatakan faktor-faktor mengapa pemimpin awal memilih sungai sebagai lokasi pembinaan tamadun awal.
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.

                                                                                       

TARIKH
11  FEBRUARI 2015
HARI
RABU
KELAS
6AK5
MASA
8.15-9.25
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
GRAF BAR MEMESONG-sambungan
OBJEKTIF
Pendedahan cara menyediakan graf bar memesong dengan betul
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Pelajar membuat latihan menyediakan graf bar komponen
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.
70% pelajar dapat menguasai cara membuat graf bar  memesong.
TARIKH
11  FEBRUARI 20152015
HARI
RABU
KELAS
4K4
MASA
12.05-12.40
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
SUB TOPIK
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Rom
OBJEKTIF
Menyatakan latar belakang tamadun Rom
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P ditangguhkan kerana pelajar terlibat dengan pembahagian buku teks


TARIKH
12  FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
4K1
MASA
7.05-8.15 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
SUB TOPIK
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
OBJEKTIF
Menyatakan latar belakang tamadun Yunani
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P ditangguhkan kerana pelajar terlibat dengan taklimat kerjaya.
TARIKH
12  FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
6AK5
MASA
9.45-10.20
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
Esei- Ekonomi
OBJEKTIF
Mengaplikasikan kemahiran belajar dan menghasilkan satu tugasan berkualiti.
KEMAHIRAN BELAJAR
Kemahiran belajar keseluruhan
Kemahiran mengira
AKTIVITI
Penerangan kepada pelajar
Latihan esei kepada pelajar
BBM
Buku Teks Pengajian Am
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar
TARIKH
12  FEBRUARI 2015
HARI
KHAMIS
KELAS
4S2
MASA
10.55 – 12.05 PAGI
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
SUB TOPIK
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Yunani
OBJEKTIF
Menyatakan latar belakang tamadun Yunani
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.



TARIKH
13  FEBRUARI 20152015
HARI
JUMAAT
KELAS
4K4
MASA
8.15 – 9.25
SUBJEK
SEJARAH
TAJUK
BAB 2 : PENINGKATAN TAMADUN
SUB TOPIK
LATAR BELAKANG TAMADUN
-Tamadun Rom-sambungan
OBJEKTIF
Menyatakan latar belakang tamadun Rom
AKTIVITI
Penerangan setiap objektif kepada pelajar
Soal jawab bersama pelajar.
BBM
Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar. Proses  P dan P perlu dilakukan berulang kali untuk memastikan pelajar memahami tajuk yang diajar.
TARIKH
13  JANUARI  2015
HARI
JUMAAT
KELAS
6AK5
MASA
10.40-11.40
SUBJEK
PENGAJIAN AM
TAJUK
TAJUK 5 : KERJA KURSUS.
OBJEKTIF
Pendedahan kepada pengenalan
AKTIVITI
Pelajar menyediakan pengenalan masing-masing
Permurnian bersama guru
BBM
Manual kerja kursus
REFLEKSI KENDIRI
Proses P dan P berjalan dengan lancar.


No comments:

Post a Comment